Ga naar inhoud

optellen na huidige datum


Anoniem2

Aanbevolen berichten

ik heb een excel cheat om de financien bij te houden, nou heb ik de formule som.als gebruikt om bedragen op te tellen als het bv op de bank staat of contant, dat werkt prima, maar nu wil ik dat bedragen pas vanaf de huidige datum worden opgeteld, zodat ik toekomstige transactie\'s alvast kan invoeren, maar daarom loop ik vast! als ik de formule sommen.als gebruik en als criteria: >B3 gebruik krijg ik een melding (in B3 staat de huidige datum), maar volgens mij betekend \'>\' groter of na \r\nweet iemand een oplossing? ik heb office 2007 enterprice\r\n\r\nbvd pcprutser
Link naar reactie
dat staat voor \'gelijk aan\' dus dan word het bedrag alleen opgeteld op de dag dat de datums overeenkomen, maar het gaat mij erom dat ze pas vanaf een bepaalde datum worden opgeteld, en als de datum geweest is dat het bedrag opgeteld blijft! \r\n\r\nik heb het even geprobeert, maar als ik =B3 gebruik krijg ik de foutmelding dat er een typfoute inzit, als ik er echter: \"=B3\" van maak (dus met de aanhalingstekens) dan ziet hij het niet meer als een verwijzing maar als B3, dus dat het bedrag alleen opgeteld word als er in het critereabereik B3 staat, maar hij moet ernaar verwijzen. De formule =VANDAAG() en =NU() erin zetten resulteerd ook in een foutmelding...
Link naar reactie
In de meeste programmeertalen is\r\n>= \'groter of gelijk aan\' en\r\n<= \'kleiner of gelijk aan\'.\r\nDat werkt gelukkig ook zo in Excel.\r\n\r\nVoorbeeld:\r\nZet in A1 het getal [I]3[/I]. Zet in B1 de formule [I]=ALS(A1>=3;\"ja\";\"nee\")[/I]. Dit geeft als resultaat in B1 [I]ja[/I].\r\n\r\nWellicht dat je er hiermee wel uit komt. Succes.
Link naar reactie
dank je Gradje, alleen stond de formule op optellen als de datum nog niet geweest was ik ben zo vrij geweest deze even aan te passen: =ALS(EN(A7<>\"\";B7>0;A7[COLOR=\"Red\"]<[/COLOR]=$D$1);B7;\"\") \r\nNu wil ik alleen nog proberen om deze formule in te passen in een bestaande formule namelijk: =SOM.ALS(D3:D181;\"=G\";C3:C181) \r\nD3:D181 staat voor het bedrag dat hij moet optellen\r\nC3:C181 staat voor de voorwaarde voordat het bedrag word opgeteld. \r\ndeze formule gebruik ik voor Giro transacties, maar heb ze ook voor: Contant, ChipKnip en CadeauBonnen, waarbij de hoofdletters staan voor de afkortingen die ingevoerd moeten worden voordat het bedrag opgeteld, of afgetrokken word, hier wil ik dus de datum nog aan toevoegen.\r\nbvd
Link naar reactie
Hallo pcprutser,\n \nSOM.ALS heeft als nadeel dat er maar één criterium kan worden gebruikt.\nEr is wel een andere oplossing, zie de bijlage.\n \nAls in cel B1 een code wordt gekozen (via keuzelijstje) komt het totaal van de transactie code tot de huidige datum in cel B2.\nIs cel B1 leeg dan wordt het totaal van alle transacties getoond.\n \nVeel succes, Gradje
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...