Ga naar inhoud

Paint Shop Pro instellen als standaardprogramma


Aanbevolen berichten

Als je een bestand selecteert, en je rechtsklikt erop, krijg je normaal ongeveer bovenin het menu, [b]Openen[/b] als optie, maar als je dat kiest, wordt waarschijnlijk dus het verkeerde programma gebruikt om te openen.\nDat is je vraag denk ik ?\n\nAls je een bestand selecteert, en je houdt dan SHIFT vast en klikt rechts, dan staat er een extra optie bij, namelijk \"[b]Openen met...[/b]\"\nAls je die kiest, komt die lijst waaruit je kunt kiezen tevoorschijn, maar daar staat jouw programma niet bij ?\nDan zit daar als het goed is ook de optie \"BLADEREN\" in dat nieuwe venster, en daarmee kun je naar je favoriete programma bladeren (een .EXE ! ) en aanwijzen, en (!) aanvinken in dat venster dat je dat programma voortaan altijd wil gebruiken om dat type bestand te openen.\n\n! Overtuig jezelf ervan dat het een geschikt programma is.\nJe kan bv geen .TXT openen met PhotoShop, dus selecteer dan ook geen PHOTOSHOP.EXE voor een .TXT bestand.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;336915]\r\n\r\n...Dan zit daar als het goed is ook de optie \"BLADEREN\" in dat nieuwe venster, en daarmee kun je naar je favoriete programma bladeren (een .EXE ! ) en aanwijzen, en (!) aanvinken in dat venster dat je dat programma voortaan altijd wil gebruiken om dat type bestand te openen.\r\n\r\n! Overtuig jezelf ervan dat het een geschikt programma is.\r\nJe kan bv geen .TXT openen met PhotoShop, dus selecteer dan ook geen PHOTOSHOP.EXE voor een .TXT bestand.[/QUOTE]\r\n\r\nik ken die procedure, en selecteer COREL PAINT SHOP PRO PHOTO.EXE. Alleen... het werkt niet! Het kan zijn dat dat komt doordat ik dit programma niet in de map \"program Files\" op de C-schijf heb staan, maar in de map \"programma\'s\" op de D-schijf? De C-schijf raakt nl zo langzamerhand aardig vol en daarom installeer ik nieuwe programma\'s op de D-schijf.Nou kan ik natuurlijk de hele harde schijf gaan reorganiseren, maar ik heb niet zoveel zin in al die toestanden. Vandaar mijn vraag: weet iemand een manier om toch Paint Shop Pro als standaardprogramma voor foto\'s in te stellen?
Link naar reactie
[QUOTE=BenF;337006]Het maakt niets uit waar PSP is op geslagen,bij mij staan alle programma\'s op de D: schijf.\r\nIk neem aan dat het gaat om .JPG extentie\'s.\r\nProbeer dan eens Configuratiescherm/ Mapoptie\'s/ Bestandstypen, scroll naar JPG selecteer deze en klik op wijzigen. Kies daar voor PSP .\r\nSucces[/QUOTE]\r\n\r\nOp deze manier lukt het niet, ik krijg PSP niet in de lijst, laat staan dat ie als voorkeursprogramma wordt aangemerkt. \r\nAls ik het in ditzelfde menu via \"geavanceerd -> bewerken\", dan wordt het prog. wel aan het bestand gekoppeld, maar dan opent PSP niet: je krijgt het eerste scherm te zien, en dan floept het weer weg.\r\n\r\nDe manier van Tjoekse werkt wel: JPEG blijkt niet aangevinkt, na aanvinken van dit bestandstype werkt het als een zonnetje. Bedankt allemaal.
Link naar reactie
Ik heb het even gedownload voor je (wat ben ik ook weer aardig)(een demo)\r\nHeb het in M schijf geïnstalleerd en kon niet open in PSP (klopt)\r\nMaar het is me wel gelukt!!\r\ner staat een snelkoppeling op m,n desktop heb daar de eigen schappen van gekopieerd.\r\n(\"M:\\Program Files\\Jasc Software Inc\\Paint Shop Pro 8\\\")\r\nVervolgens naar plaatje gegaan openen met/programma kiezen/bladeren/en de gekopieerde snel koppeling ingevoerd.\r\nik zie vervolgens PSP plaatje staan aan geklikt en klaar was het.\r\n\r\nps.vergeet niet het hokje, dit type bestand altijd met dit programma te openen, aan te vinken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...