Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Okay nieuwe ronden nieuwe kansen.\r\n\r\nIk heb er geen verstand van dat als eerste dus dump ik de vraag hier. \r\n\r\nOm te beginnen :\r\n\r\nEen pc met voldoende geheugen en schijf ruimte. En een GT8500 PCI e met 256 MB geheugen. Een wat oudere tv met alleen een scart aansluitng aan de achterkant. En tulpplug aansluitingen aan de voorzijde, waar je eventueel een videocamera of PS2 op aan kan sluiten. Geel wit en rood.\r\n\r\nIk heb bij de video kaart een kabeltje mee gekregen die achter in de videokaart gaat met daaraan rood, blauw en groen.\r\n\r\nIk heb me wijs laten maken dat ik een tulp kabel nodig heb (rood en zwart), die zou volgens een kennis die ik sproken heb via de telefoon op de blauwe moeten. Want daar staat op \"Comp out\". \r\n\r\nMaar ik heb dus geen enkel idee waar ik hem in het koppelstuk moet steken van de verloopstuk met scart en tulpplug, met daar aan weer rood, wit en geel als ingang.\r\n\r\nHet gaat er dus uiteindelijk om dat ik mijn films van de PC op TV kan tonen.\r\n\r\nKan iemand eens haarfijn uitleggen. Hier heb ik dus totaal geen kaas van gegeten.
Link naar reactie
om te beginnen zeggen die kleuren van jou kabeltje bij de video kaart mij helemaal niks (welk merk video kaart is het?)\r\n\r\nnormaal heb je een rode en een witte tulp voor geluid en via een gele heb je beeld, maar of het op deze manier echt goeie kwaliteit wordt, ik weet het niet.\r\n\r\nik heb het zelf als volgt gedaan :\r\n1 geluid loopt via de geluidskaart (daar is dat ding nou eenmaal voor) \r\nbijkoment voordeel is dat je ook eens een muziekje kan draaien vanaf de pc op een behoorlijk stel boxen.\r\nmini jack-plug naar tulp en dan tulp naar audio instalatie.\r\nik heb een wat oudere dus ik werk nog met tulpstekkers op mijn versterker.\r\n\r\n2 op mijn xfx video kaart zit een vivo uitgang (video-in video-out) deze lijkt heel erg op een s-vhs plug maar dan met meer pinnentjes, op de meeste kaarten zit een gewone s-vhs uitgang (en dit is dan ook makkelijker).\r\n\r\nvivo naar s-vhs kabeltje (hoort bij de kaart te zitten)\r\nin de tv een scart naar s-vhs kabel van de gewenste lengte (mijne is 10 meter)\r\nen nu werd het iets lastiger want ik zat toen met een mannetje uit de pc en een mannetje uit de tv (beide s-vhs) bij de media markt hebben ze in de dure gold-range pluggen een plug met vrouwtje - vrouwtje (zonder dat de verkoper het zelf wist , maar dat terzijde)\r\n\r\nals je dus een gewone s-vhs uitgang hebt kan je direct de scart - svhs aansluiten tussen je tv en pc.\r\n\r\n3 nu als laatste nog de instellingen voor de video kaart \r\nik heb gekozen voor 2 schermen en dan de optie \"kloon\" , dit betekend wel dat in mijn geval het computerscherm te groot is voor de tv (tft heeft veel meer pixels dan mijn tv), maar aangezien ik met power-dvd kijk en deze zelf het beeld aanpast werkt dit perfect
Link naar reactie
@ turn\n\nSorry, ik zie dat ik alleen het type heb opgeschreven in mijn vorige post. Het gaat om een Asus GT 8500 Silent met 256 MB,dit is de videokaart die in de pc zit.\n[IMG]http://images.thgweb.de/2006/05/03/kaufberatung_iii/gainward-bliss-7600-gt-pcx-blende.jpg[/IMG]\n\nHier heb ik voor achter de tv dus een scart met tulpplug aansluiting met een knop op de bovenkant voor input/output. Want de ronde aansluitingen op de video kaart en de connector komen niet over 1. De videokaart heeft 6 poortjes op de ronde aansluiting en de connector maar 4.\n[IMG]http://www.elektronica-online.nl/productimages/1987.jpg[/IMG]\n\nDaarnaast heb ik 10 meter van dit snoer met deze tulp mee gekregen.\nHiermee moest het gaan lukken \n[IMG]http://www.elektronicaonline.nl/Audio%20Kabels_bestanden/CABLE-452.jpg[/IMG]\n\nIk wil even wachten met jou aansluitng, om te kijken wat jou bevindingen zijn van deze post en of het voor geschikt is. \n\nBedankt alvast voor de uitleg
Link naar reactie
Het kabeltje bij de videokaart is waarschijnlijk voor een monitor met RGB aan te sluiten.\nIk denk niet dat je daar een tv op aan kunt sluiten.\nHeb je misschien al een netwerk ,en mischien zelfs draadloos.\nEr zijn van diverse merken apparaatjes waarmee je dan draadloos verbinding maakt met je netwerk ,en wat je via scart op je tv aansluit. (philips ,sitecom.freecom enz.)\nAlles wat er dan aan muziek ,foto\'s of video op je pc\'s staat kun je dan op je tv zien en horen.
Link naar reactie
Even de kleurcode van de kabels:\r\n\r\nEen kabel bestaande uit rood/zwart wordt gebruikt voor audio waarbij zwart voor linker en rood voor rechter kanaal gebruikt wordt. Beeldsigaaal wordt aangegeven met en gele tulp-stekker. Een kabel voor op je afgebeelde scart-koppelstuk zou dus drie \'draden\' moeten hebben, rood, zwart en geel.\r\nLet wel: dit is voor als je ook over stereogeluid wilt en kunt beschikken.\r\nHeb je alleen mono-geluis an kun je de afgebeelde kabel gebruiken door rood op rood te zetten en zwart op geel.\r\n\r\nPs. Wat Animal al meldde: op je videokaart is een RGB aansluiting en dus zeer waarschijnlijk niet geschikt voor wat jij wilt. Op de videokaart moet echt een aansluiting voor een tulpstekker zitten met een gele kleur of een s-video aansluiting.
Link naar reactie
als je bij google afbeeldingen zoekt op s-video kom je er wel,\nff vergelijken dus.\n\n[url]http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://techpubs.sgi.com/library/dynaweb_docs/hdwr/SGI_EndUser/books/O2PLUS_RG/sgi_html/figures/s.video.gif&imgrefurl=http://techpubs.sgi.com/library/tpl/cgi-bin/getdoc.cgi/hdwr/bks/SGI_EndUser/books/O2PLUS_RG/sgi_html/apa.html&h=404&w=368&sz=6&hl=nl&start=3&tbnid=0_myP1kaXrVlaM:&tbnh=124&tbnw=113&prev=/images%3Fq%3Ds-video%26gbv%3D2%26svnum%3D10%26hl%3Dnl%26sa%3DG[/url]\nen hier een mooie uitleg over s-video in / out (wel ff stukkie naar beneden scrollen)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...