Ga naar inhoud

bestand redden van laptop met kapotte harddisk


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste meedenkers,\r\n\r\nMijn oude laptop gaf enige tijd geleden de geest. Het laatste wat ik zag waren Mijn documenten. Dat vertelde ik tegen de reparateur die hem meenam. Hij meldde later dat de harde schijf kapot was. Ik vroeg hem of hij Mijn documenten nog kon redden. Dat kon en ik heb ze van hem op een usb-stick teruggekregen. Hoera! \r\n\r\nDe reparateur heeft geprobeerd Windows XP opnieuw te installeren, maar dat is niet gelukt. Ik heb inmiddels een nieuwe, mat Vista.\r\n\r\nMaar... op het bureaublad van die oude heeft een heel belangrijk document gestaan, dat ik nu pas mis. Kan ik daar zelf nog iets aan doen? Het ding geeft alleen nog aan: \"Het besturingssysteem ontbreekt.\"\r\nIk ben wel handig met de computer, maar hier weet ik geen raad mee.\r\nWat zou ik nu nog kunnen doen? Jullie zullen misschien zeggen: sluit de oude harde schijf aan op de nieuwe. Maar hoe doe je dat dan?\r\n\r\nToverheks
Link naar reactie
[QUOTE]Hij meldde later dat de harde schijf kapot was. Ik vroeg hem of hij Mijn documenten nog kon redden. Dat kon en ik heb ze van hem op een usb-stick teruggekregen. Hoera![/QUOTE]\r\nAls een harde schijf echt kapot is,krijg je er echt helemaal [U]niets[/U] meer vanaf,dus zo [U]kapot[/U] was hij kennelijk niet :confused: \r\n[QUOTE] Het ding geeft alleen nog aan: \"Het besturingssysteem ontbreekt.\"[/QUOTE]\r\nDeze melding krijg je omdat die installatie van Vista is mislukt,dus dat is nogal logisch ;) \r\n[QUOTE]Jullie zullen misschien zeggen: sluit de oude harde schijf aan op de nieuwe. Maar hoe doe je dat dan?[/QUOTE]\r\nDit kun je inderdaad proberen,maar volgens mij zit er geen 3.5inch schijf in een laptop,maar een 2.5inch,dus neem die schijf mee als je zo\'n \"case\" gaat kopen.\r\n\r\nDaarnaast zul je middels de verkenner weinig terug vinden vrees ik,dus je zult ook speciale software nodig hebben.\r\n\r\nGreetz
Link naar reactie
Citaat\": \"Deze melding krijg je omdat die installatie van Vista is mislukt,dus dat is nogal logisch ;)\" (Hoe het moet met \'Citaat\' snap ik nog niet.)\r\n\r\nHet was niet de installatie van Vista, maar XP. \r\nEn ik ben niet van plan zelf zo\'n apparaat te gaan kopen.\r\n\r\nHet is heel jammer, maar die jongen die ik het vroeg heeft het niet voor elkaar gekregen. HIj heeft ook speciale software, ik heb vergeten te vragen welke. \r\nHij heeft de harde schijf uit de laptop gehaald, en ergens anders aangesloten, maar \"hij was niet meer te benaderen. Hij ziet \'m niet.\"\r\n \r\nToch wil ik het nog niet opgeven. Is er iemand (bij mij in de buurt) die nog een poging zou willen wagen? Uiteraard tegen een redelijke vergoeding? \r\n\r\nToverheks
Link naar reactie
als je windows installatie is mislukt, ben je waarschijnlijk al lang en breed voorbij het gedeelte formatteren. en als de installatie er al bestanden op heeft kunnen zetten, dan zou je bestand al overschreven kunnen zijn, en dus niet terug te halen is met een filerecovery programma. ik denk dat de enige manier die dan overblijft is kijken of je een kopie nog hebt, en anders goed in je geheugen graven ;)
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...