Ga naar inhoud

van digitaal naar analoog, kan dat ook?


Aanbevolen berichten

Ja je leest het goed. Kan ik ook een dvd naar een videoband (vhs) omzetten. Het is namelijk zo dat een goede kennis van mij naar Afrika gaat en daar de dvd wil meenemen. Die kan niet overal in Afrika gelezen worden en nu wil hij die dvd op videoband zetten.\r\n\r\nKan iemand mij helpen om of een programma of iemand die dat kan doen? Ik heb namelijk op internet gekeken maar ze draaien het steeds om, begrijpelijk maar van dvd naar analoog wordt niet weergegeven.\r\n\r\nIk ben benieuwd.
Link naar reactie
Reintje heeft helemaal gelijk.\nEen dvd naar een videoband kopieren heeft helemaal niks met een komputer te maken.\nEr is wel kans dat het niet goed gaat omdat de dvd beveiligd is ,en een stoorsignaal zal dan het beeld van de videorecorder verstoren.\nDe oplossing is dan op de pc de dvd kopieren naar een andere dvd met shrink ,en de kopie kun je dan alsnog overspelen naar de video recorder.\n \nMaar een videoband kan misschien ook wel niet overal worden gelezen ,want er is voor video ook \"pal\" en \"ntcs\"
Link naar reactie
In een groot deel van Afrika gebruikt men PAL. In het overige deel SECAM, wat ook in Frankrijk gebruikt wordt. NTSC wordt voornamelijk in Noord- en Midden Amerika en Japan gebruikt. Zie hier voor [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding:NTSC-PAL-SECAM.png]een kaartje[/url].\r\nIn hoeverre PAL en SECAM uitwisselbaar zijn weet ik verder niet.
Link naar reactie
Wat een antwoorden. Als ik het goed begrijp kan ik de videorecorder aansluiten met een scart aan mijn dvd recorder en dan gewoon opnemen?\r\n\r\nDat zal ik dus maar eens uitproberen. In ieder geval bedankt voor jullie hulp. Mocht ik er toch niet uitkomen, houd dan deze discussie in de gaten, want dan zal ik toch een beroep op jullie moeten doen.
Link naar reactie
[quote=tcooteman;332272]Wat een antwoorden. Als ik het goed begrijp kan ik de videorecorder aansluiten met een scart aan mijn dvd recorder en dan gewoon opnemen?\n\nDat zal ik dus maar eens uitproberen. In ieder geval bedankt voor jullie hulp. Mocht ik er toch niet uitkomen, houd dan deze discussie in de gaten, want dan zal ik toch een beroep op jullie moeten doen.[/quote]\n\nNiet videorecorder op dvdrecorder.... !\n\nDVD-speler > TV > Videorecorder.....
Link naar reactie
[quote=dutch-online;332318]op veel merk apparatuur is het niet mogelijk om PAL en NTSC af te spelen,\nop de b merken vaak wel :o[/quote]\nJe bent slecht op de hoogte.\nPal speelt in nederland in iedergeval op alle merken af.\nEr zijn zelfs apparaten die alle soorten af kunnen spelen.Staat er dan ook uitdrukkelijk bij.\nEen b merk is ook een merk!!! ,en die spelen meestal ook niet alle soorten af.\n \nOja ,de vragensteller wilde alleen maar weten hoe hij een dvd op videoband kan zetten ,zodat deze in het buitenland kan worden afgespeeld ,en dat is inmiddels uitgebreid uitgelegd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...