Ga naar inhoud

TV Kijken op PC met Digitenne KPN


Aanbevolen berichten

Hallo!\r\n\r\nIk heb woensdag de Medion PC Aangeschaft bij de Aldi. Nu kijk ik analoog tv wat super makkelijk is, ook leuk, maar slechte kwaliteit, teveel ruis.\r\n\r\nNu ben ik op zoek naar digitale tv. Volgens mij is digitenne de oplossing, ofniet? Volgens mij zit alles in de PC om de digitenne van KPN te kunnen aansluiten?\r\n\r\nKlopt het dat het beeld dan ook vele malen is dan het analoge signaal?\r\n\r\nGroeten Hans!
Link naar reactie
Voor digitenne ,of een andere digitale tv leverancier heb je op je pc alleen maar analoge video en audio ingang nodig ,want je krijgt van de digitale tv leverancier een digitale tuner met een scart uitgang ,die je dan op je tv of pc aan kunt sluiten.\nWel heb je voor elke tv zo\'n tuner met bijbehorend abbonnement nodig.
Link naar reactie
[quote=dutch-online;304204]digitaal kan zeker wel mits je een tv card hebt,\nhier heb ik een digitale modem van @home op de tv card aangesloten en dus 45 digitale zenders en kan dus ook direct opnemen als ik zou willen,\n \nik kijk echter zelden tv en de modem heb ik gekregen van iemand die er niet mee overweg kon[/quote]\nIs geen modem ,maar een digitale tuner ,die van het digitale antenne signaal een annaloog video signaal maakt.\nEn inderdaat het standaard zenderpakket van @home is gratis.
Link naar reactie
[quote=zuyderduyn;304201]Wat bedoelt tjoekse hiermee, dat mij vraagstelling beetje dom was, of dat hij betwijfelt of er digitaal tv bekeken kan worden?\n \nGroeten Hans[/quote]\ner zijn geen domme vragen toch :) \nmaar bij het verhaal wat er in die aldi pc zit staat analoge tuner.\ndus zat ik me inderdaad af te vragen of het wel kan.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hallo!\r\n\r\nBen momenteel bezig het kastje van Digitenne aan te sluiten op m`n PC, maar lukt niet echt.\r\n\r\nIk heb alles gedaan volgens boekje KPN, onder andere scart van de tuner waar TV SCART op staat in m`n Medion Kast gedrukt. Vervolgens ga ik met m`n mediacentrum proberen de zenders te zoeken, maar ik kan niet eens de keuze maken om op m`n scart aansluiting te zoeken. Het mediacentrum werkt volgens mij alleen maar met de antenne/kabel ingang op m`n PC. Klopt dat?\r\n\r\nIemand enig idee hoe ik toch nog digitale tv kan kijken op m`n PC. Volgens mij gaat het met het mediacentrum van Vista niet lukken.\r\n\r\nBedankt! Groeten Hans!
Link naar reactie
Hallo!\r\n\r\nIk had inderdaad een Scart nodig met een S-video aansluiting, daar komt de video invoer de computer binnen. Nu heb ik dus ook wel signaal. Alleen als ik volgende wil doen bij de wizard bij mediacentrum en geeft ie de melding, infrarood ditectie of hardware ofzo niet gevonden. Signaal lukt wel, maar ik kan het niet voltooien.\r\n\r\nIemand enig idee?\r\nGroeten Hans!
Link naar reactie
Hallo!\r\nIk heb alleen een infraroodontvanger voor muis en toetsenbord en deze vangt niet het signaal op van de afstandsbediening.\r\n\r\nIs het mogelijk een universele afstandsbediening te halen met wel zo`n infrarood ontvanger, zou deze werken?\r\n\r\nWat zou die ongeveer kosten?\r\n\r\nBedankt en groeten Hans!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...