Ga naar inhoud

Hoge CPU load door mediaplayer


Aanbevolen berichten

Sinds een paar dagen valt het mij op dat een mp3 afspelen in windows mediaplayer 11 een belachelijk hoge tol eist van mijn cpu. Na een minuutje afspelen schiet de cpu load omhoog naar 80%.... Ik heb als eerste reactie alle codecs (codec packs van Cole) gedeinstalleerd. Dat hielp niet. Toen teruggegaan naar de vorige versie van media player. Ook die wil mijn cpu maximaal belasten. Een duurtest met een playlist van 10 nummers levert zelfs stotterende geluiden op alsof ik weer naar vinyl zit te luisteren...\r\n\r\nIk heb bij mijn weten geen nieuwe software geinstalleerd of iets geks gedaan met mijn windows instellingen al moet ik zeggen dat het al weer even geleden was dat ik op deze kast mp3\'s afspeelde. Maffe is dat video afspelen geen enkel probleem oplevert.....\r\n\r\nWie weet waar dit aan kan liggen???\r\n\r\nMijn systeem:\r\n\r\nAsus p5w dh deluxe\r\nIntel core2duo 6600\r\n2 gig ram\r\nwindows xp (gewoon legaal en met alle updates)\r\nAti x1900xt
Link naar reactie
[QUOTE=Metalmania;284243]Dank voor de reactie!\r\n\r\nIk heb mijn schijven eens bekeken en die hebben nog ruimte zat... ook de toewijzing voor het virtuele geheugen is volgens mij ok (staat op door windows zelf laten regelen..)\r\n\r\nMysterie blijft bestaan...[/QUOTE]\r\nStaat in de opties bij Verkenner wel aan/afgevinkt (in XP meen ik: 3 regels, kunnen ook 4 zijn) dat ALLE bestanden moeten worden getoond en NIETS verborgen, hoe geheim of bijzonder ook?\r\n\r\nXP legt geheime voorraden aan van o.a bestanden die ooit aan boord waren en door jou zijn weggegooid, plus gigantische logs en als je daar geen paal en perk aan stelt kan zeer veel schijfruimte verdonkeremaand raken. Ook: backup-bestanden voor systeem-terugzetten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...