Ga naar inhoud

Welke codec heb ik nodig (google video download)?


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb twee filmpjes van google video gedownload (de url van de google video site ingevoerd op [url]http://javimoya.com/blog/youtube_en.php[/url]. Vervolgens heb ik op geklikt. Hierna krijg je de downloadlink (.avi bestand).\r\n\r\nIk heb de video\'s gedownload, maar ik krijg ze niet afgespeeld. Windows Media Player geeft aan: \"kan het bestand niet afspelen\".\r\n\r\nHoe moet het wel lukken?
Link naar reactie
Omdat Windows Media Player van Microsoft is, en dus een concurrent van onder meer QuickTime en RealMedia. Die zullen hun codecs dus nooit beschikbaar stellen als DirectShow filter. Daar zijn overigens wel weer zelfbouwversies van die dat wel kunnen, maar dat terzijde.\nVerder is het zo dat als je álle codecs wilt hebben, je rekening moet houden met een download van enkele honderden megabytes. Er zijn ongelooflijk veel verschillende codecs, die allemaal weer net even anders werken.\nHet makkelijkste wat je kan doen is even googelen naar GSpot, dat is een tooltje dat uitvogelt welke codec je voor een filmpje nodig hebt, en meteen even kijkt of dat op jouw systeem geïnstalleerd is. Die kun je dan opzoeken en installeren.\nEen andere optie is het installeren van een codec pack als K-Lite Codec Pack, al moet ik zeggen dat ik daar voornamelijk ellende mee heb gehad, omdat binnen zo\'n pakket vaak meerdere verschillende codecs zitten die hetzelfde kunnen, en elkaar nogal eens in de weg zitten. Voor veel mensen werkt zoiets echter prima, dat kun je ook proberen.
Link naar reactie
Hallo,\r\n\r\nVLC player werkt idd.\r\n\r\nIk vind het alleen zo jammer dat je voor alles bijna iets aparts nodig hebt. Heb je net je pc weer opnieuw geinstalleerd, moet je om je oude bestanden die je geback-upt hebt af te kunnen spelen weer van alles en nog wat installeren:\r\n- codec packs\r\n- flv player\r\n- vlc player\r\n- DIVx player\r\n- etc.\r\n\r\nZo is je pc weer een rommeltje aan het worden met allemaal snelkoppelingen, pictogrammen e.d.
Link naar reactie
Hallo,\r\n\r\nIk heb ook nog even zitten googlelen, het is namelijk zo dat wanneer je de filmpjes van google video als .avi bestand download, er een speciale header bij zit, die er voor zorgt dat Windows Media Player de bestandsindeling niet herkend. Er is een speciaal tooltje dat deze header weghaalt en inderdaad, nu lukt het afspelen in Windows Media Player wel. Het tooltje heet: Gvi2Avi: [url]http://www.kultiras.net/programs.html[/url].
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...