Ga naar inhoud

Programma om screencapture te maken


Aanbevolen berichten

Beste Medeforummers :mrgreen: \r\n\r\nIk heb in Google Earth een aantal placemarks achter elkaar gezet en laat deze afdraaien zodat GE automatisch van placemark naar placemark vliegt.\r\nNu wil ik dit filmpje verwerken in een powerpoint-presentatie. Hiervoor moet ik van het beeld in Google Earth een videobestand maken (avi, mpeg, wmv...).\r\n\r\nNu dacht ik hier Windows Media Encoder te gaan gebruiken, om een video te maken van het beeld wat op mijn scherm verschijnt. Wat blijkt is dat WME de grootste moeite heeft met het renderen van het beeld: kleuren zijn slecht, en het verloopt alles behalve vlekkeloos.\r\n\r\nIk ben dus op zoek naar een programma dan een video-bestand kan maken van hetgene wat op mijn scherm verschijnt. Het liefst wil ik dit wegschrijven naar avi. Weet iemand een (gratis) programma dat ik hiervoor kan gebruiken?\r\n\r\nAlvast bedankt.
Link naar reactie
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik zal zien welk programma de beste resultaten gaat leveren.\r\nAangezien het allebei shareware is, valt nog even te bezien welke functionaliteiten ik ter beschikking krijg, maar daar kom ik wel uit. Als \'t een klein bannertje in een hoek is, is die simpel af te knippen.\r\n\r\nNogmaals, bedankt. Als iemand nog iets anders weet, is dat uiteraard welkom.
Link naar reactie
[QUOTE=hungry_cannibal;279741]Bulent\'s Screen Recorder is freeware volgens mij.... of ik heb een oude gratis versie[/QUOTE]\r\n\r\nDat zou best kunnen, maar op de website zag ik bovenaan ergens \"buy now\" staan. Ik heb er verder nog niet naar gekeken, want daar heb ik nog geen tijd voor gehad.\r\nAls straks blijkt dat ook deze versie freeware is, moet je maar vergeten wat ik in mijn vorige post geschreven heb.
Link naar reactie
[quote=willem1940;281123]Raar, ik dacht juist dat WME die dingen heel goed pakt; had je wel ingesteld op voldoende hoge kwaliteit? Als-ie \"zuiniger\" staat ingesteld dan wat je beeldscherm kan geven en Google Earth gaat wel tot Volle Mep, dan kan het natuurlijk alleen maar tegenvallen.[/quote]\n\nKan WME een filmpje maken van je scherm?
Link naar reactie
[QUOTE=reintje;281125]Kan WME een filmpje maken van je scherm?[/QUOTE]\r\n\r\nJa, heb ik een paar keer toevallig gedaan (ik doe niet veel met dat ding) en het ging perfect.\r\n\r\nAls je de WIZARD gebruikt bij binnenkomst dan kun je dat gewoon aankiezen.\r\n\r\nWME heeft zeer veel toeters en bellen, dus trek alle hokjes open en lees wat het heeft/aanbiedt; je kunt zelf kiezen welke kwaliteit van geluid en/of beeld, bandbreedte/schijfruimte, je gaat inzetten.\r\n\r\nNB: Daar moest ik zelf ff wakker worden; ik gebruik nog W98SE en daar gaat alleen de oude WME7 op ... waarvan ik de software ben kwijtgeraakt bij een recente schijfcrash ....\r\nMicrosoft geeft die oude WME7 niet meer maar gelukkig vond ik na tamelijk veel zoeken een site op Internet die hem nog ter download heeft staan\r\n[url]http://www.netscape.com/viewstory/2006/12/15/windows-media-encoder-7-for-win-98-me-2000/?url=http%3A%2F%2Feditit.channelztv.com%2Feditit%2Findex12.html&frame=true[/url]
Link naar reactie
Nu we \'t toch nog over dit topic hebben...\r\n\r\nZal ik even terug komen op mijn resultaten.\r\nUiteindelijk is het met geen enkel programma gelukt. Windows Media Encoder leverde echter de allerbelabberdste resultaten.\r\nProbleem was dat (een willekeurige) computer niet snel genoeg is om EN een filmpje in Google Earth af te spelen EN tegelijkertijd hiervan een fullscreen screencapture te maken.\r\nHet beste resultaat was 7 frames per seconde, waardoor de afgespeelde opname allesbehalve vloeiend was.\r\nUiteindelijk er maar voor gekozen om tijdens de powerpointpresentatie over te schakelen naar Google Earth en maar hopen dat de internetverbinding ter plaatse het uithield.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...