Ga naar inhoud

Probleem met geluidskaart


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\r\n\r\nIk zit met een probleem en hoop dat iemand mij kan helpen. Sinds gisteravond krijg ik van het ene op het andere moment geen geluid meer uit mijn computer als ik via Windows Media Player muziek wil afspelen. Start ik de PC op of sluit ik hem af dan hoor ik wel de bekende Windows tunes maar dat is ook het enige geluid dat mijn PC produceert.\r\n\r\nTot nu toe heb ik nog geen oorzaak kunnen vinden, alle stekkers zitten waar ze moeten zitten, mijn geluidskaart drivers zijn goed geinstalleerd en alle instellingsmogelijkheden die ik kan vinden met betrekking tot het geluid staan goed, ook die in WMP zelf. Voor de zekerheid heb ik Real Player geinstalleerd maar ook daarmee is het probleem niet verholpen. Ik ben aan het eind van mijn mogelijkheden en vraag me af of iemand een mogelijkheid weet waar ik nog niet aan gedacht kan hebben.\r\nHoop dat iemand me kan helpen !!\r\n\r\nGroeten Michel
Link naar reactie
Hallo Frison,\r\n\r\nBedankt voor het meedenken. Ik heb ondertussen nog wat dingen uitgeprobbeerd, helaas allemaal zonder resultaat:\r\n- WMP 11 gedownload en geinstalleerd. DIt zou ook de nieuwste codecs moeten installeren maar heeft dus geen effect.\r\n- Winamp geinstalleerd. Ook nog steeds geen geluid.\r\n- PC open gemaakt en gekeken of alle stekkers en draadjes goed aangesloten zijn.\r\n\r\nKennelijk maakt het niet zoveel uit welk bestandtype ik afspeel. Bij WAV, MP3, WMA, en MPEG zie ik dat de speler het geluid afspeelt maar mijn boxen zijn dood.... Ik snap er werkelijk helemaal niks van en krijg steeds meer het idee dat het hardwarematig moet zijn (maar dan is het weer gek dat ik bij het opstarten van Windows wel geluid te horen krijg....\r\n\r\nHeeft er nog iemand een kennis die echt alles weet van dit onderwerp ?? Breng hem dan alsjeblieft in stelling !!\r\n\r\nGroeten Michel\r\n\r\nP.S.\r\nVergat ik nog: ook Audio CD\'s worden keurig zonder geluid afgespeeld...
Link naar reactie
doe eens de welbekende test:\n \nstart\nuitvoeren\ndxdiag\nvoer alle geluidstesten uit en kijk wat het resultaat is\ndus je moet een hardware en software geluids buffering doen\n \nandere dingen waar ik nog aan zat te denken was:\nhet kan zijn dat er iets in of uitgeschakeld moet worden bij audio eigenschappen\n \nlaat me weten hoe het is afgelopen\n \n \ndownload de meest recente audio driver voor je geluidskaart
Link naar reactie
Hallo allemaal,\r\n\r\nBedankt voor de nuttige tips, ik ben er alleen nog niet veel verder mee gekomen. Dxdiag gaf aan dat er geen geluidskaart was geinstalleerd (wat heel vreemd is volgens mij want ik heb hem niet verwijderd). Heb daarom een oude Platunim LIVE! geluidskaart uit een andere PC gehaald en die geinstalleerd (de originele is een onboard kaart). Ondanks dat alles volgens Windows juist geinstalleerd was en werkte kreeg ik alleen geluid uit mijn subwoofer (heb een 5.1 surround set) maar de satelites bleven dood.\r\nHeb nu de platinumkaart er weer uitgehaald omdat het niet veel uitmaakte. Mijn koek is op, breng hem binnenkort naar de winkel dan zoeken ze het daar maar uit.....\r\nOf heeft iemand nog een briljant idee ??\r\n\r\nGroeten Michel
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...