Ga naar inhoud

XP vs. Vista


Anoniem2

Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...
[QUOTE=Frison;274164]Gewoon een nieuwe PC kopen met Windows XP en als je een echte leverancier hebt, krijg je er een voucher bij voor een OEM versie van Vista zodra die er is ;-)[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nKijk wel even welke versie je krijgt van Vista. Mi zou ik even wachten met het kopen van een nieuwe pc. Net zoals XP (denk aan SP 1 en 2) zal er wel een update versie komen van Vista.
Link naar reactie
[quote=Foo Fighter;279058]Ik heb hem niet geprobeerd,en dat wil ik zo houden.Laat eerst anderen die zo graag \nwillen,hun neus stoten. Want alles wat er over te lezen valt is niet echt positief.\nPas als de berichten overal prima zijn wil ik de stap wel wagen.\nEn die gratis update voucher is een lokkertje van de handel,waar ik niet intrap.\nNu zag ik gister nog een peiling of men wel ineens koopt,of liever wacht.\nOnder de bijna 5000 personen zit tussen de 7a8% die hem gelijk aanschaffen.\nLaat die maar even als proefkonijn fungeren.[/quote]\n\nJe kunt met zo\'n tegoedbon al wel Vista in huis halen, maar wie zegt dat je die dan al moet installeren? Als je \'m al hebt liggen, kun je daar over een half jaar of zo alsnog meteen SP1 op gooien, als dat eenmaal uit is, maar dan hoef je niet alsnog te betalen. Of ben ik nou rare dingen aan het bedenken?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
als je een gamer bent.. dan heb je vista NODIG.. als je tenminste (bepaalde) games van de toekomst wilt spelen.\r\ndie games zullen namelijk directx 10 nodig hebben. en die werkt niet op windows xp.\r\nmaar hopelijk dalen er engelen uit de hemel neer met een gift die ervoor zorgt dat we dat kunnen omzeilen.\r\nIk wil graag windows xp houden. Vista heeft allemaal toeters en bellen die ik NIET wil.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 9 maanden later...
[quote=Nyck;278803]Kijk wel even welke versie je krijgt van Vista. Mi zou ik even wachten met het kopen van een nieuwe pc. Net zoals XP (denk aan SP 1 en 2) zal er wel een update versie komen van Vista.[/quote]\nBij WIndows Me zouden ze ook een 2e editie of een service pack uitbrengen, maar ook nooit gedaan. Microsoft zegt zelf dat er eerder gewerkt word aan Windows Vienna (Windows 7) en Windows Server 2008.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Heb Vista geinstalleerd op 15/03/2009, dus enkele jaren na het uitkomen ervan.\r\n1- Ben voor 10% bezig met wegklikken van vragen of ik wel zeker ben dat mijn programmas wel veilig zijn.\r\n2-Voor 30% met opmerkingen die in het midden van mijn werk gaan over updates van java, virusscanners, windowsupdates enz. goed te keuren.\r\n3-voor 80% met programmas die niet werken of buggy resultaten hebben.\r\nVoor 10% ben ik aan het luisteren naar het oneindig gerammel van mijn harddisk en aan\'t wachten wat Vista nu weer doet.\r\nZit ik al over de 100%? Ik ben nog altijd niet met mijn werk gestart.\r\nIs dit nog een operatingsysteem? Zal nog maar eens een antifrustratiepil nemen.
Link naar reactie
[QUOTE=doctorwho;455831]. . . . . .\r\nZit ik al over de 100%? Ik ben nog altijd niet met mijn werk gestart.\r\nIs dit nog een operatingsysteem?[/QUOTE]\r\nHeb ik net weer even met XP gemerkt. Zit ik mij ook mateloos aan te ergeren.\r\nPc\'tje heeft 6 dagen uit gestaan, Start op, en het eerste kwartier wordt ik alleen om mijn oren geslagen met updates, en meer updates, en nog even een upgrade tussendoor.\r\nEn allen willen evenveel aandacht, en rammelen met het firewall-doosje om nog maar weer een regeltje, en boxjes die achter elkaar staan, en vergeten worden omdat ze niet zichtbaar zijn achter weer een nieuwe update van het volgende programma, en dan maak je een begrijpelijk foutje, en heb jij het weer gedaan.\r\n\r\nIk dacht weet je wat, voordat Windows met zijn eigen update dadelijk tussen het werk door komt piepen, of het afsluiten een paar minuten vertraagd, ga ik zelf gewoon eerst naar Windows update, zodat dat alvast gedaan is, en ik niet een onverwachte frustratie tegen het lijf loop. Ik wist dat een update er aan kwam door een andere XP machine.\r\n\r\nMis, Windows had nu twee dezelfde updates gedownload, en het updaten liep dusdanig vast dat er niets geupdate was, en het nogmaals moest gebeuren.\r\nTegen de tijd dat alles achter de rug was, was ik glad vergeten waarom ik de PC opgestart had.
Link naar reactie
[QUOTE=doctorwho;455831]Heb Vista geinstalleerd op 15/03/2009, dus enkele jaren na het uitkomen ervan.\r\n1- Ben voor 10% bezig met wegklikken van vragen of ik wel zeker ben dat mijn programmas wel veilig zijn.\r\n2-Voor 30% met opmerkingen die in het midden van mijn werk gaan over updates van java, virusscanners, windowsupdates enz. goed te keuren.\r\n3-voor 80% met programmas die niet werken of buggy resultaten hebben.\r\nVoor 10% ben ik aan het luisteren naar het oneindig gerammel van mijn harddisk en aan\'t wachten wat Vista nu weer doet.\r\nZit ik al over de 100%? Ik ben nog altijd niet met mijn werk gestart.\r\nIs dit nog een operatingsysteem? Zal nog maar eens een antifrustratiepil nemen.[/QUOTE]\r\n\r\n1. Ik krijg alleen waarschuwingen als het nodig is: als ik nieuwe programma\'s installeer. En dan wordt er om een administrator wachtwoord gevraagd, zodat het er ook veiliger van wordt ipv alleen vervelender.\r\n2. Updates zijn geregeld beschikbaar, maar het is aan je zelf wanneer je ze installeert. Tijdens het updaten kun je gewoon doorwerken en hoef je niet opnieuw op te starten.\r\n3. Alle programma\'s die ik nodig heb staan gratis voorgeïnstalleerd.\r\n4. Het draait als een tierelier op een computer van 5 jaar oud.\r\n5. Ieder half jaar komt er een nieuwe versie uit, in plaats van pas na 6 jaar. En als je over wilt schakelen naar de nieuwe versie is dat een kwestie van 3x klikken, een uurtje geduld en even opnieuw opstarten. Instellingen en dergelijke worden gewoon meegenomen, formatteren is niet nodig.\r\n\r\nNoemen ze \"Ubuntu\".\r\n\r\n[size=1]Ik betrap mezelf op het voeren van een heuze open-source kruistocht hier... ik zal vanaf nu proberen te minderen! :$[/size]
Link naar reactie
[QUOTE]1- Ben voor 10% bezig met wegklikken van vragen of ik wel zeker ben dat mijn programmas wel veilig zijn.[/QUOTE]\r\n\r\nHeel veilig zodat je niet per ongeluk kan installeren. Maar als je wilt kan je die UAC toch uitzetten?\r\n\r\n[QUOTE]2-Voor 30% met opmerkingen die in het midden van mijn werk gaan over updates van java, virusscanners, windowsupdates enz. goed te keuren.[/QUOTE]\r\n\r\nTja, als je voor de eerste keer een OS en een virusscanner installeert, dan zullen die toch echt moeten updaten....\r\n\r\n[QUOTE]3-voor 80% met programmas die niet werken of buggy resultaten hebben.[/QUOTE]\r\n\r\nDat moet dan behoorlijke \'buggy\' software zijn die jij gebruikt.....\r\n\r\n[QUOTE]Voor 10% ben ik aan het luisteren naar het oneindig gerammel van mijn harddisk en aan\'t wachten wat Vista nu weer doet.[/QUOTE]\r\n\r\nTja, als je een kwalitatief niet al te beste harde schijf hebt of een slechte behuizing die veel geluid produceert, dan krijg je die herrie....\r\n\r\n[QUOTE]Zit ik al over de 100%? Ik ben nog altijd niet met mijn werk gestart.\r\nIs dit nog een operatingsysteem? Zal nog maar eens een antifrustratiepil nemen.[/QUOTE]\r\n\r\nZorg dan ook eerst dat je jouw zaakjes op orde hebt met het installeren en updaten van je systeem voordat je aan het werk gaat.
Link naar reactie
Volgens mij zijn de meeste hier bang om Vista te installeren. \r\n\r\nIedereen die Windows Vista gaat installeren weet dat het veel van je systeem eist. Zorg dat je dan ook de juiste hardware hebt. Als je een goed systeem hebt loopt Vista zeker net zo goed dan Windows xp. \r\n\r\nIn het begin vond ik vista ook wel wennen, maar nu wil ik op die pc niet meer terug naar windows Xp. In Vista zitten opzich leuke eigenschappen, ziet er betrouwbaarder en gebruiksvriendelijker uit en het updaten valt reuze mee.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...