Ga naar inhoud

amerikaanse dvd doet t niet in mijn dvd recorder


Aanbevolen berichten

mijn vraag aan een van de lezers is: ik heb dus een dvd uit america laten opsturen, het is al een hele oude film (the adventures of ford fairlane) maar wel op dvd uitgebracht (alleeen in america dus) als ik \'m in m\'n pc stop dan kan ik \'m wel kijken, maar in m\'n huis tuin en keuken dvd speler doet ie het niet. hoe kan ik die codering omzeilen? help!\r\n\r\ngr dennis
Link naar reactie
Het zal waarschijnlijk ook een zgn. Regio 1 DVD zijn, als jouw huis, tuin en keuken DVD speler alleen Regio 2 (o.a. Nederland) afspeelt is het ook normaal dat deze de Regio 1 DVD niet afspeelt.\n\nVoor de meeste stand-alone DVD spelers is er wel een manier om deze Regiovrij te maken.\nZoek maar eens met Google naar je merk/type en regiovrij.
Link naar reactie
[QUOTE=v8-trouble;266562]mijn vraag aan een van de lezers is: ik heb dus een dvd uit america laten opsturen, het is al een hele oude film (the adventures of ford fairlane) maar wel op dvd uitgebracht (alleeen in america dus) als ik \'m in m\'n pc stop dan kan ik \'m wel kijken, maar in m\'n huis tuin en keuken dvd speler doet ie het niet. hoe kan ik die codering omzeilen? help!\r\n\r\ngr dennis[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nHallo Dennis,\r\n\r\nAmerika werkt met een ander formaat voor afspelen.Hun snelheid is ook vaak anders.\r\nJe kan het proberen met Clone DVD2 maar dit is geen gratis programma om dit aan te schaffen kijk dan even op [url]www.elby.ch[/url].\r\n\r\nMet dit programma kan je de dvd kraken en opnieuw branden en dan werkt het wel.\r\n\r\nSucces John
Link naar reactie
Als de dvd beveiligd is, hoef je niet te proberen om te kopieren met CloneDVD2. Deze kopieert namelijk geen beveiligde dvd\'s.\r\n\r\nNaast CloneDVD2 zul je dus nog iets moeten hebben om de beveiliging te omzeilen. Dat is echter bij wet verboden, en daarom geen onderwerp geschikt voor dit forum.\r\n\r\nMet een extra programma\'tje kun je dus met CloneDVD2 dus wel [i]any dvd[/i] kopieren. Ik heb genoeg hints gegeven zo.
Link naar reactie
[quote=TarUnited;268153]Als de dvd beveiligd is, hoef je niet te proberen om te kopieren met CloneDVD2. Deze kopieert namelijk geen beveiligde dvd\'s.\n\nNaast CloneDVD2 zul je dus nog iets moeten hebben om de beveiliging te omzeilen. Dat is echter bij wet verboden, en daarom geen onderwerp geschikt voor dit forum.\n\nMet een extra programma\'tje kun je dus met CloneDVD2 dus wel [I]any dvd[/I] kopieren. Ik heb genoeg hints gegeven zo.[/quote]\n\nVoor zover ik weet zijn eigenlijk alle DVD films beveiligd, daar is dat hele CSS systeem voor bedoeld. Dat was ook het hele probleem voor \"DVD Jon\", hij kon zijn DVD films niet op Linux bekijken omdat er geen CSS decoder voor Linux beschikbaar was. Ik weet echter niet of dat tegenwoordig nog veel gebruikt wordt, maar ik dacht eigenlijk dat dat onderdeel van de DVD-standaard was...
Link naar reactie
Ik denk dat CSS wel onderdeel van de dvd-standaard is. Immers alle dvd-spelers kunnen ermee overweg.\r\nHet wordt op de meeste commerciele dvd\'s toegepast. Het zou kunnen dat het op genoemde dvd van \'oude film\' niet aanwezig is, maar ik verwacht van wel. Het kost de fabrikant namelijk niks om z\'n dvd te beveiligen, dus waarom zou \'ie het niet doen?\r\n\r\nWil je die dvd kopieren, zul je dus waarschijnlijk om de dvd heen moeten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...