Ga naar inhoud

Welke dvd 's zijn goed


Aanbevolen berichten

[SIZE=1][COLOR=Silver]Sorry, ik kan \'t niet laten...[/COLOR][/SIZE]\n\nDie ronde! :mrgreen:\n\n\n\nAhem. Juist. Voor zover ik weet maakt \'t niet eens zo heel veel uit. De meeste schijfjes komen toch allemaal uit dezelfde fabriek, ongeacht het merk, of juist andersom, dat je in één spindle schijfjes uit meerdere fabrieken hebt. Merk zegt hier dus niet zo veel. Ik zou wel in de gaten houden dat je schijfjes koopt die op de snelheid van je brander zijn gemaakt. Als je dus een hele snelle brander hebt, dat je dan geen 2x schijfjes koopt. Dat werkt wel, maar dus niet op de volle snelheid die je brander aankan.
Link naar reactie
Ik laat zelf altijd de onbekende merken links liggen, en koop iets van een bekend merk. Niet dat dat altijd iets zegt, maar ik heb er een beter gevoel bij.\r\nAangezien van dvd\'s nog altijd niet bekend is hoe lang ze mee gaan, ga ik geen risico op dataverlies lopen met C-merken.\r\nBekende merken hebben hun naam hoog te houden, en zullen ook niet zomaar rotzooi gaan verkopen.\r\n\r\nWat betreft de brandsnelheid:\r\nPer definitie is langzamer altijd beter. Afhankelijk van de brander en gebruikte media kan sneller net zo goed zijn. Voor dvd\'s vind ik 4x speed meer dan genoeg. Dan issie in een kwartiertje klaar.
Link naar reactie
DVD\'s? Hoe ouderwets!\nIk ga liever voor [COLOR=RoyalBlue][URL=\"http://blogs.microsoft.nl/raulpesch/archive/2006/01/13/751.aspx\"]Blue Ray;[/URL]\n8-| [COLOR=Black]maar dan nog, kies de bekende merken,\nmet tapes kocht ik altijd al TDK, een ijzersterk merk...[/COLOR]\n[/COLOR] [URL=\"http://blogs.microsoft.nl/raulpesch/archive/2006/01/13/751.aspx\"]\n[/URL]
Link naar reactie
Ik kocht laatst TDK dvd\'s. M\'n brander slikte ze mooi niet! Terwijl ik voorheen vaker TDK dvd\'s gebrand had. Met een andere brander lukte \'t probleemloos.\r\n\r\nDoe mij maar ouderwetsch. Ik heb niet eens een double layer brander! Om maar te zwijgen van Blu Ray...\r\nIk kijk dat Blu Ray en HD-DVD eerst maar eens rustig aan. Laat er eerst maar eens een winnaar uit de bus komen, want je kunt verwachten dat \'t hetzelfde gaat lopen als met DVD+R en DVD-R. DVD+R heeft uiteindelijk gewonnen. De strijd tussen Blu Ray en HD-DVD zal net zo gaan.
Link naar reactie
Bij DVD\'s gaat het eigenlijk niet alleen om het merk, maar belangrijker is de MEDIACODE\r\n(lees fabrikant)\r\nEr zijn maar een paar fabrieken waar DVD\'s gemaakt worden.\r\nDus een Philips of TDK of wat dan ook voor merk kan heel goed uit dezelfde fabriek komen.\r\nAls je weet welke mediacode je brander \"lust\" ben je al op de goede weg.\r\nVeel on-line winkels geven in hun aanbieding van schijfjes de mediacode erbij.\r\nZoals deze hieronder.\r\n\r\n [url]http://www.cdrwinkel.com/[/url]\r\n\r\nEr is echter nog een probleempje.De merken willen nog wel eens van leverancier, dus fabriek, veranderen waardoor de mediacode van dat merk weer veranderd is en je weer een ander merk moet nemen.\r\nZo ben ik al eens met een kleine veertig PHILIPS dvd\'s blijven zitten die ik niet gebruiken kon. Gelukkig lustte de brander van mijn broer ze wel.\r\nIkzelf heb een NEC 2500 brander en brandt PLATINUM 8x + en - met nooit uitval.\r\n Ik hoop dat je hier wat aan hebt.\r\n\r\nP.S.Je brander kan meerdere mediacodes ondersteunen.\r\nMVG Emiel
Link naar reactie
Mediacodes zijn leuk, maar die kun je pas checken nadat je een pakje gekocht hebt. De vermelding van een online-winkel geeft nog geen zekerheid, omdat je voor hetzelfde geld een stapel uit een andere fabriek, van het zelfde merk krijgt. Ze gaan echt niet ieder doosje checken.\r\n\r\nEr was eens een site waar op stond welke mediacodes goede kwaliteit zijn, en welke slecht. Weet alleen de url niet meer...\r\n\r\nOp die manier kan een onbekend merk net zo goed zijn als een bekend merk, maar dat weet je van tevoren niet. Vandaar dat ik dvd\'s van een bekend merk koop. Dat geeft iets meer zekerheid. Grote merken hebben immers hun naam hoog te houden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...