Ga naar inhoud

Goede camcorder


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk ben van plan een digitale filmcamera te kopen.\r\nAlleen nu weet ik niet welke.\r\nEisen:\r\n- Het liefst een onder de 500 euro.\r\n- Goede optische zoom.\r\n- Makkelijk te bedienen\r\n\r\nVerder eigenlijk niet. :-P\r\nDus als iemand suggesties heeft...\r\n\r\nIk dacht btw aan deze: [url]http://www.kieskeurig.nl/product/991FFFBC06851742C12570FA004727B0.htm[/url]\r\n\r\nBVD,\r\n\r\nLennard.
Link naar reactie
Ik heb nu zelf een middenklasse JVC digitale videocamera. Op zich een prima ding, maar kwalitatief toch minder dan de kwaliteit die ik van Sony gewend ben. Mijn volgende wordt toch echt een Sony, ookal zijn deze meestal wat duurder (da\'s gelijk de reden dat ik nu een JVC heb :P)\r\n\r\nDe specificaties van de Sony die je uit hebt gezocht zien er goed uit. 20x optische zoom is meer dan voldoende: je kunt het beeld toch niet meer stilhouden als je zover bent ingezoomd (zonder statief dan).\r\n\r\nLet er even op hoe ver je van een persoon af moet gaan staan, om deze volledig in beeld te brengen. Zo vind ik van mijn camera dat ik relatief ver weg moet gaan staan om iemand, volledig uitgezoomd, helemaal in beeld te kunnen brengen.\r\n\r\nVerder overweeg ik voor mijn volgende camera een ingebouwde fotomogelijkheid, met opslag op MemoryStick. Hoewel de foto\'s niet echt hoogwaardig zullen zijn, is het toch handig dat je niet altijd met twee apparaten hoeft te sjouwen (filmcamera en fotocamera). Ik mis nu af en toe de mogelijkheid een foto te maken als ik alleen mijn camcorder bij me heb.\r\n\r\nBedienig is meestal eenvoudig, hoewel het geen kwaad kan in de winkel voor aanschaf de camera eens in de hand te houden. Als je een MediaMarkt in de buurt hebt, kun je ook daar eens langs gaan. Behalve een eventuele goede aanbieding, hebben ze er een groot aantal camera\'s uitgestald staan, om zelf vast te houden. Kun je ook gelijk het zoombereik uittesten.
Link naar reactie
[quote=TarUnited]Let er even op hoe ver je van een persoon af moet gaan staan, om deze volledig in beeld te brengen. Zo vind ik van mijn camera dat ik relatief ver weg moet gaan staan om iemand, volledig uitgezoomd, helemaal in beeld te kunnen brengen.[/quote]\r\nEn hoe kom ik daar achter?\r\n\r\nMediaMarkt is hier wel (zal er zo even gaan kijken - als het droog blijft).\r\n\r\nBedankt beiden!
Link naar reactie
[quote]En hoe kom ik daar achter?[/quote]\r\nIn de winkel uitproberen dus! Vandaar dat ik ook MediaMarkt aanraadde om even langs te gaan. De camera\'s die daar tentoon gesteld staan zijn immers functioneel, en kun je snel even kijken hoe het met het zoombereik gesteld is. In de meeste andere winkels staan zulke apparaten achter glas, en kun je er niet eerst even uitgebreid mee spelen.\r\n\r\nAls je een camera gaat kopen (maakt me niet uit waar), neem dan gelijk een pakje mini-DV-bandjes mee (in geval van een mini-DV camera uiteraard!). Als er al een bandje bij de camera geleverd wordt, heb je er snel toch meer nodig. Er kan een uur film op een mini-DV bandje.\r\n\r\nCheck ook even of er een FireWire poort aan je computer zit. Zo nee, je hebt die wel nodig om je film over te zetten naar je computer.\r\nControleer dan ook even of er een FireWire kabel bij de camera wordt geleverd, zo nee, ook even aanschaffen als je die nog niet hebt.
Link naar reactie
Er worden bij videocamera\'s nooit firewire kabels geleverd en ook geen montage prg\'s.\r\nEr kan hooguit een usb kabeltje bij zitten en een simpel sony prg ,maar dat is ,evenals die usb kabel onbruikbaar om kwaliteit\'s video te maken.(usb werkt alleen met het bijgeleverde prg)\r\nOok staat in de handleiding niets over monteren op de pc.\r\nVoordat je een firewire kabeltje aanschaft ,,kijk eerst wat de aansluiting op de pc is ,want er zijn 4 polige(de kleine) en 6 polige(de grote) aansluitingen. Op de kamera zit een 4 polige aansluiting. Er zijn dus drie soorten kabeltjes.
Link naar reactie
Aha.\r\nZal het onthouden. :-P\r\nBeiden bedankt!\r\n\r\nAlleen bij \"ons\" in de MediaMarkt staan ze op een ijzeren plaatje, en zodra ze daar vanaf gaan gaat er een alarm af (wat ik dus eerst niet wist). Dus kun je ze niet goed testen.\r\n\r\nMaargoed.\r\n\r\nDenk(en) je / jullie dat een JVC (sorry Tar :P) (bijvoorbeeld de gz-mg21 of de grd-260) ook voldoen voor een beginner?\r\nZoals ze bij de MediaMarkt stonden zagen ze er wel goed uit; beiden 800.000 pixels en 32 keer optische zoom.\r\nDan een statief erbij (en natuurlijk firewire kaart + kabels) en dan redt ik het wel.\r\nZijn niet zo heel duur ook; respectievelijk 499 en 359 euro.\r\n\r\n\r\n[b]Edit:[/b]\r\nEr staat [url=http://www.jvc.nl/product.php?id=GR-D360EX&catid=136]hier[/url]:\r\n1/6 inch 800.000 pixel CCD (netto pixels: 400.000 bij video, 400.000 bij foto\'s)\r\n\r\nBetekent dat dat de video\'s en foto\'s 0,4 megapixel zijn? (Dus de film is 0.4 megapixel, en de foto\'s ook?)\r\nIs dat dan nog wel scherp? *-)
Link naar reactie
[quote=redder_in_nood]Hallo,\r\n\r\nIk ben van plan een digitale filmcamera te kopen.\r\nAlleen nu weet ik niet welke.\r\nEisen:\r\n- Het liefst een onder de 500 euro.\r\n- Goede optische zoom.\r\n- Makkelijk te bedienen\r\n\r\nVerder eigenlijk niet. :-P\r\nDus als iemand suggesties heeft...\r\n\r\nIk dacht btw aan deze: [url]http://www.kieskeurig.nl/product/991FFFBC06851742C12570FA004727B0.htm[/url]\r\n\r\nBVD,\r\n\r\nLennard.[/quote]\r\nIk ben van plan die ook te kopen!
Link naar reactie
1/6 inch 800.000 pixel CCD ,,dit is normaal .\r\nEr zijn er wel met grotere ccd\'s en met meer pixels ,maar dan zijn die kamera\'s ook veeeel duurder.\r\nDe film resolutie is altijd maar 720x576\r\nSommige videokamera\'s kunnen redelijke foto\'s maken ,maar de kwaliteit is dan te vergelijken met de minste fotokamera\'s.\r\nDe scherpte wordt bepaald door de kwaliteit van de lens en de scherpstelling daar van.
Link naar reactie
[quote]Denk(en) je / jullie dat een JVC (sorry Tar ) (bijvoorbeeld de gz-mg21 of de grd-260) ook voldoen voor een beginner? [/quote]\r\nGeeft niks, hoor. Ik heb ook niet gezegd dat ik JVC slecht vind. \'k merkte alleen op dat mijn volgende camera een Sony zal worden, om jouw keuze voor Sony te ondersteunen.\r\n\r\nWel wil ik nog zeggen dat ik vind dat mijn JVC relatief veel herrie maakt tijdens het opnemen. Deze herrie is afkomstig van het mechaniek dat zorgt voor het ronddraaien van de tape in het mini-DV bandje.\r\nHerrie is dusdanig dat ik de geluidskwaliteit eigenlijk niet acceptabel vind als je \'t harder afspeelt.\r\nIk neem wel aan dat JVC z\'n producten ook blijft verbeteren. Die van mij is ondertussen ook al twee jaar en een paar maanden.\r\n\r\n\r\nSorry voor het alarm in de MediaMarkt. In \'mijn\' Mediamarkt staan (of misschien stonden) ze op een plastic buisje dat in een iets groter plastic buisje staat. Je kunt ze daar dan uitnemen. Zit verder evengoed nog wel een beveiliging aan, maar je kon er toch goed genoeg mee spelen.
Link naar reactie
[quote=Animal]Er worden bij videocamera\'s [b]nooit firewire kabels [/b]geleverd en ook geen montage prg\'s.\r\nEr kan hooguit een usb kabeltje bij zitten en een simpel sony prg ,maar dat is ,evenals die usb kabel onbruikbaar om kwaliteit\'s video te maken.(usb werkt alleen met het bijgeleverde prg)\r\nOok staat in de handleiding niets over monteren op de pc.\r\nVoordat je een firewire kabeltje aanschaft ,,kijk eerst wat de aansluiting op de pc is ,want er zijn 4 polige(de kleine) en 6 polige(de grote) aansluitingen. Op de kamera zit een 4 polige aansluiting. Er zijn dus drie soorten kabeltjes.[/quote]\r\n\r\n\r\nIk kan je alleen maar zeggen, dat ik wel een firewire kabel bij mijn Sony had, het is wel al een paar jaar geleden dat ik deze (DCR-TRV 330E) gekocht heb, maar er zat een firewire kabel bij, of het nu zo is weet ik niet.\r\n\r\nGr. jan48
Link naar reactie
[quote=Animal]Op een bandje ,,staat er ook bij,,mini-dv.\r\nMaar zo werken nog steeds de meeste digitale videokamera\'s.\r\nIs de mannier met de hoogste kwaliteit. (en ook de goedkoopste )[/quote]\r\nOké.\r\nDus:\r\nJe doet bandje in camera\r\nJe filmt\r\nSluit camera aan op pc\r\nJe kunt film op PC kijken\r\nOf niet?\r\n\r\n@ Hadeha: Zal kijken of die hier ook in de MM staat. \r\n\r\n@ Jan48: Anders kan ik er altijd nog een kopen.:-P
Link naar reactie
[quote]Sluit camera aan op pc \r\nJe kunt film op PC kijken \r\nOf niet? [/quote]\r\n\r\nNa het aansluiten op de PC zul je eerst de film van de camera over moeten zetten naar de harddisk van de pc. Hiervoor wordt software bijgeleverd, zo niet, dan kan dat ook met ieder willekeurig videobewerkingsprogramma.\r\n\r\nHet overzetten naar de pc duurt net zo lang als de film duurt. De film wordt namelijk op de camera afgespeeld, en ondertussen op de computer weggeschreven naar de harde schijf. In de hoogste kwaliteit heb je na afloop een dv-avi-bestand op je harde schijf staan, met een grootte van ongeveer 13 GB voor 1 uur film.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...