Ga naar inhoud

Windows mediaplayer speelt geen streams van het klokhuis


Aanbevolen berichten

Beste allen,\r\n\r\nik heb sinds kort een echte snelle verbinding.\r\nDaar hebbe n wij naar uit gekeken, want dan konden we real time filmpjes afspelen.\r\nEchter dat viel tegen.\r\nAls ik de streams van hetklokhuis.nl wil afspelen dan krijg ik de vraag of ik streams.wms wil downloaden.\r\nDat doe ik dan en dan crasht de windowsmediaplayer 9.\r\nNu stond er in het computeridee (nr. 11) een artikel over het downloaden van codec, zo gezegd zo gedaan, maar na geinstalleerd te hebben, krijg ik nog steeds de vraag, bij de keuze van WMP om het wms bestand te downloaden. Nu start WMS wel op, maar doet verder niets.\r\nWat kan ik hieraan doen?\r\n\r\nalvast bedankt voor uw reactie.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Ik ben er achter, denk ik: \r\n- als je IE gebruikt om Klokhuis te bezoeken, werken die streams perfect\r\n- als je Firefox gebruikt, procedure nodig:\r\n-- opslaan bestand\r\n-- de bedoelde Mediaplayer zelfstandig opentrekken en daarmee het opgeslagen bestand opzoeken en openen\r\nHet lijkt mij een zwak punt van Firefox, valkuiltje, vooral omdat ik hem regelmatig de instellingen van IE laat importeren.\r\n\r\nAndersom heb ik de indruk, dat IE weer moeilijker met Flashfilmpjes kan omgaan.
Link naar reactie
Ik kom niet eens in de buurt van de streams:\r\n[quote]De Klokhuis website is op dit moment niet\r\nte bekijken met jouw browser.\r\nJe kunt hem wel zien met Internet Explorer 4 en hoger![/quote]\r\nMoet je nagaan: ik gebruik IE7. 7 is toch hoger dan 4, of heb ik het mis?\r\n\r\nIn Fx heb ik echter geen enkel probleem: speelt gewoon af zoals het hoort.\r\n\r\n@ willem:\r\nZeker de laatste tijd is IE moeilijk met flash: als je ergens op wil/moet klikken in een flash-element, moet je eerst een keer extra klikken om \"to activate and use this control\".
Link naar reactie
[quote=willem1940]Ik ben er achter, denk ik: \r\n- als je IE gebruikt om Klokhuis te bezoeken, werken die streams perfect\r\n- als je Firefox gebruikt, procedure nodig:\r\n-- opslaan bestand\r\n-- de bedoelde Mediaplayer zelfstandig opentrekken en daarmee het opgeslagen bestand opzoeken en openen\r\nHet lijkt mij een zwak punt van Firefox, valkuiltje, vooral omdat ik hem regelmatig de instellingen van IE laat importeren.\r\n\r\nAndersom heb ik de indruk, dat IE weer moeilijker met Flashfilmpjes kan omgaan.[/quote]\r\n\r\nWillem,\r\nik gebruik (denk ik) MIE 6,\r\nwat moet ik doen?\r\nalvast bedankt?
Link naar reactie
Als je Windows XP hebt, kun je het beste denk ik even updaten naar Windows Media Player 10. Da\'s de nieuwste versie, en de fout die nu optreedt zal waarschijnlijk verleden tijd zijn.\r\n\r\nGeen Windows XP: download dan de real player, en kies op de site van het klokhuis voor de real player versie.
Link naar reactie
[quote]Nu stond er in het computeridee (nr. 11) een artikel over het downloaden van codec, zo gezegd zo gedaan,[/quote]\r\n\r\nAls je het K-Lite codecpack wat in dat artikel is genoemd hebt geïnstalleerd, heb je ook de Media Player Classic en daarmee speel je real streams af... (is een alternatieve realplayer).\r\nDus... in dat geval is de realplayer dowloaden van de Klokhuissite dubbelop....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...