Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\r\n\r\nIk heb nu een karaoke microfoon die ook op je pc kan.\r\nMaar het probleem is dat hij heel zacht staat.\r\nMijn geluidsprogramma van windows heeft het volume op zijn hoogst maar als ik een nummer inspreek dan hoor ik mij stem niet, althans ik hoor hem heel zacht\r\nIk heb hem in de MIC uitgang op mijn soundcard geplugt.\r\nWie weet hoe ik hem harder kan krijgen?\r\n\r\nGroetjes,\r\n\r\nDJ Bass-Master
Link naar reactie
Sorry sorry, ik vergis me altijd aan uitgang en ingang.\r\nInderdaad heb hem in de MIC INGANG gedaan.\r\nMaar ik zie ook dat er bij de volume regeling het knopje zit om hem harder te zetten, die staat ook wel op volgas maar het probleem is dat men pc de microfoon niet herkent zeg maar.\r\nIk kan het balkje niet verschuiven en ook de balans niet.\r\nEn ik heb inderdaad een 5.1 surround kaart maar ook daar vlijft het balkje grijs en kan ik niks verschuiven!\r\nWat is dit dan?\r\n\r\nGroetjes,\r\n\r\nDJ Bass-Master
Link naar reactie
welk OS gebruik je?\r\nmeestal als je bijvoorbeeld creative als merk hebt, als je dat de microphone inplugt krijg je een popup. Krijg jij dat met je groene plug(geluid uit) of blauwe plug (geluid in) of zie je helemaal niets verschijnen als je iets in plugt.\r\n\r\ngebruik je de software die bij de geluidskaart hoort of heb je alleen de driver geinstaleerd? zou verder niet uit moeten maken maar misschien geeft het verschil..
Link naar reactie
Ik gebruik windows xp.\r\nIk heb Sweex als merk met de geluidkaart CMI8738 PCI als type.\r\nIn mijn groene, zwarte en oranje uitgang zit mijn surround system en in mijn blauwe ingang die roze is en MIC IN boven staat heb ik mij karaoke microfoon in gedaan.\r\nDe popups komen niet bij mij in beeld.\r\nHelemaal niet zelfs met helemaal niks.\r\nIk gebuik zowel de software als de drivers van de geluidskaart anders doet hij het niet.\r\nMaar ik begrijp het niet want hij doet het wel alleen als ik iets opneem dan is het geluid heel heel zacht.\r\nTerwijl de master goed staat en ook het MIC balkje staat hoog alleen is grijs zodat ik niks kan verplaatsen. Dus dat betekent dat windows mijn microfoon niet herkent.\r\nWeet je toevallig de oplossing hiervoor?
Link naar reactie
Het kan zijn dat de microfoon niet geschikt is voor de kaart, dat íe een hogere werkspanning nodig heeft dan de 0.7 volt(dacht ik) die standaard op dat soort ingangen staat of dat de [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Impedantie]impedantie[/url] verkeerd is.\r\nVerder zou ik het ook niet weten.
Link naar reactie
[quote=Anacho]Het kan zijn dat de microfoon niet geschikt is voor de kaart, dat íe een hogere werkspanning nodig heeft dan de 0.7 volt(dacht ik) die standaard op dat soort ingangen staat of dat de [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Impedantie]impedantie[/url] verkeerd is.\r\nVerder zou ik het ook niet weten.[/quote]\r\n\r\nKleine correctie: standaard 0,7 Volt = NIET microfoon, maar Line_In, Line_Out, Aux, Recorder etc. (ook op andere apparaten dan computers).\r\n\r\nMicrofoon heeft maar enige milliVolts, pakweg ergens tussen 3 en 10 en heeft dus een voorversterker-trap (nodig) die in alle geluidskaarten met MIC-aansluiting zit.\r\n\r\nStop je een microfoon in een Line_in of AUX of REC aansluiting, dan blijft het geluid veel te zacht.\r\n\r\n\"Impedantie\" is het in Ohms uitgedrukte delingsresultaat (quotient) van signaal-Volts door signaal_Ampères (denk om de plaats van de komma bij milliVolts en micoAmpères).
Link naar reactie
ik denk echt dat je ergens je microphone heb ge \"mute\" want daarom blijft ie denk ik grijs.\r\n\r\nga is naar configuratiescherm, spraak geluidsapparaten, weer opnieuw kiezen spraak geluidsapparaten, opnemen van geluid, volume, opties kiezen, eigenschappen,kijk bij opnemen, microphone selecteren, daarna weer opties, afspelen, bij microphone dempen weg halen, en kijk daaronder eens bij geavanceerd.. erg belangrijk in jouw geval is misschien dat je Microfoonversterking (+20dB) moet aanvinken..\r\n\r\nControleer ook of je bij opties, eigenschappen, je mixerapparaat goed staat, kan je daar kiezen?\r\n\r\nHeb je een losse pci kaart? Of zit deze op je mainboard!\r\n\r\nJavil
Link naar reactie
[url]http://forums.breekpunt.nl/forums/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=21712[/url]\r\n\r\nkijk eens hierzo, hiergaat het wel over een onboard geluidkaart maar wel over dezelfde chipset die jij hebt, en deze heeft precies jouw probleem..\r\n\r\ner schijnt geen juiste driver meer te zijn ontwikkeld voor XP. De enige optie is een andere PCI kaart te kopen. Lees het even rustig door..
Link naar reactie
Vervelend; ik zie misschien nog een klein kansje: ergens bij \"eigenschappen\" van de hardware ofzo, zit een (misschien wel werkende) optie om te proberen iets in W9x-vervangmodus te laten werken. Of anders misschien wel bij Eigenschappen van de driver, als \"programma\" aangenomen.\r\n\r\nNog: misschien \"ziet\" een progje zoals EverestHOME (de GRATIS uitvoering van Everest) wel een link waar je echt een verbeterde driver zou kunnen ophalen.
Link naar reactie
@DJ Bass-Master\r\nZoek eens naar de passende drivers met, UnknowDeviceIndentifier.\r\nDit progje vindt nagenoeg alle passende drivers voor alle onderdelen die op je PC zitten.\r\nEngelse versie is freeware en maar 844 KByte groot.\r\nOp [url]www.wintotal.de/softw/?id=1738[/url]\r\n\r\nCuizenier.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...