Ga naar inhoud

Advies MP3 speler: flash of harddisk?


Aanbevolen berichten

Mijn kleine flash-MP3 speler heeft het zo\'n beetje begeven, en toen ben ik mijn Nokia 6230i gaan gebruiken icm een 512 Mb MMC kaartje. Maar de koptelefoon/geluidskwaliteit daarvan was al niet best, en nu is de headset ook kapot. Daar ik de MP3 speler toch vaak gebruik is het tijd voor een nieuwe.\r\n\r\nIk wil een licht dingetje met veel opslagcapaciteit, USB2.0 hispeed, en lang batterijleven. Goede geluidskwaliteit is een bonus. Ik gebruik hem alleen voor mp3 en heel soms wma, dus hoeft geen ogg of zo aan te kunnen. Budget is 100-200 euro, maar dan moet het ook wat goeds zijn!\r\n\r\nDan volgt nu de eerste keuze: harddisk of flash? Heeft harddisk nog steeds gewoonte om te skippen tijdens het lopen? Gewoon oplaadbare batterijen of accu? En ga zo maar door.\r\n\r\nGraag ervaringen, meningen en suggesties :-)
Link naar reactie
Hoi,\r\nIk heb een creative zen micro, 5GB harde schijf, ook te gebruiken als verwisselbare hd, usb2, accu gaat ongeveer 10 uur mee denk ik. \r\nIk vind het een erg fijn ding omdat hij voor hdspeler niet te groot is. Daarnaast heb ik nooit last gehad van skippen terwijl ik menig sprintje naar trein of bus heb getrokken met mn zen in mn jaszak.\r\nGewoon een heel fijn dingetje en kost iets minder dan 200 euro dacht ik....\r\nIk vind het een aanrader.\r\ngr.
Link naar reactie
Ik heb zelf net een Sony NW-A3000 gekocht, een 20 GB HD speler. Geen last van overslaan, prima geluid (de voornaamste reden om deze in huis te halen) alleen wel wat boven je budget, ben ik bang. Nieuwprijs is richting de driehonderd euro, al had de Mediamarkt een poosje terug een stunt, voor dertig euro minder. De NW-A1000 is identiek, maar kleiner en heeft 6 GB (dacht ik) flash aan boord. En die is wel een stukkie goedkoper. De 3000 doet (volgens Sony zelf) ruim dertig uur met een volle batterij (oplaadbaar) maar in de praktijk houd ik het op wat minder, maar twintig uur is zeker mogelijk.\r\n\r\nDe oudere NW-E99 had 1 GB flash, ook prima geluid, werkte ruim zestig uur op één AAA-batterij (Duracelletje uiteraard) en was ongeveer zo groot als een Zippo, maar die is helaas niet meer verkrijgbaar. De opvolger hiervan is de NW-E507.
Link naar reactie
Kep nét deze gekocht voor 69 pleuro:\r\n[url]http://www.time-ce.com/downloads/13.htm[/url]\r\n\r\n\r\nKlik maar effe op de manual... 512 mb er kunnen 99 bestanden op (dan issie ook wel vol hoor) Is gelijk een memorystick en een voicerecorder (makkelijk voor de spionnen onder ons (proud) )\r\n\r\nGoed geluid, 1 oplaadbare AAA batterij doet ie het zo\'n 10 uur continu op, skipt idd af en toe een nummer.\r\n\r\nBen er wel blij mee (voor dat geld)
Link naar reactie
Heb de gok maar genomen en de Creative Zen Micro 6Gb gekocht. Hij bevalt goed, met een kanttekening.\r\n\r\n- batterijleven goed, zeker 10 uur op een batterij\r\n- geluidskwaliteit zeker in orde\r\n- gebruik toetsen redelijk, vereist wel wat oefening\r\n- 6 Gb (=echt 5.7 gb) geeft me 1000-1500 liedjes, ruim voldoende voor een tijdje.\r\n- je kunt een deel van de schijf reserveren als memorystick, dwz als verwisselbare schijf. Dit deel wordt dan niet gelezen als muziek.\r\n\r\nWat is dan het nadeel? Je hebt de Zen Media Explorer nodig om mp3\'s op de Zen te zetten, en hij leest de id-v3 tag (of hoe dat ook heet). Ik had een stapeltje muziek van 192 kbps MP3 naar 128 kbps WMA omgezet, en de tags meegecodeerd. Deze bestanden worden als identiek gezien, wat dus lastig is. Of ik moet de tags deels uit de wma\'s slopen.\r\n\r\nLiever had ik gezien dat alles als verwisselbare schijf was gegeven, had veel makkelijker geweest bij opzetten muziek.\r\n\r\nAch, we zijn voorlopig tot elkaar veroordeeld.
Link naar reactie
avv, met de 2.xx firmware kun je met mediaplayer en sinds kort met winamp ook muziek naar je zen gooien en anders altijd met explorer, het voordeel is dat je de zen dan ook op andere computers kunt gebruiken.\r\nDeze firmware is gewoon te downloaden van de creative site maar je moet wel ff goed lezen want je hebt dan een andere media-explorer nodig dan die van de cd-rom.\r\ngroetjes
Link naar reactie
@marcia: het klopt gedeeltelijk. Met firmware 2.x heb je de software niet perse meer nodig, maar het wordt geen standaard verwisselbare schijf. Je hebt nog steeds of Media Player, of Explorer nodig op een XP systeem met Mediaplayer v10, of de Media-Explorer software als er geen Media Player v10 opstaat. Ik had gehoopt dat het echt gewoon een verwisselbare schijf met eigen driveletter zou worden. Op een PC met Win2000 moet je nog steeds de Media Explorer gebruiken om files te kunnen overzetten. Jammer...\r\n\r\nMaar het is nog steeds een goede voortuitgang vergeleken met de situatie hiervoor, dus nogmaals dank voor de tip. :-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...