Ga naar inhoud

Avi file niet lipsynchroon na branden met nero


Aanbevolen berichten

ligt niet aan nero denk ik.\r\nik heb weleens hetvolgende probleem:\r\nals ik een film download en de ondertiteling erin zet loopt soms ook het geluid voor of achter.\r\ndit komt omdat er \"bad frames\"in zitten.\r\nin jouw geval heb je iets opgenomen, ik denk dan aan een aantal \"frame drops\" dat wil zeggen dat je pc een paar frames hebt laten vallen omdat die op dat moment het net niet even aankon.\r\nhet beeld blijft dan even stilstaan terwijl het geluid doorloopt.\r\ndan nu de oplossing:\r\nje kunt met het programa \'virtual-dub\" (googelen - gratis) het geluid ongecomprimeerd uit je avi halen.\r\nmix dan de avi weer met het ongecomprimeerde geluid.\r\nje kunt voor de bewerking het synchroom lopen controleren en aanpassen door middel van het geluid eerder of later te laten lopen.\r\ndit kan tot op de duizenste seconden.\r\nveel succes.\r\nen voor de volgende tv opname:\r\nlaat geen andere toepassingen op je pc draaien als je aan het opnemen bent, dit verkleint de kans op frame drops\r\nkijk eens of de avi op je harde ook achterloopt,moet haast wel.
Link naar reactie
de suggestie niets me te laten lopen lijkt me een heel klein beetje onzin....\r\n\r\nhet gaat immers om dat het geluid niet gelijk loopt na het branden!!!!!!!!\r\n\r\nik vermoed dat je bij het opnemen voor het geluid een gecomprimeerd formaat heb gekozen, als je dat veranderd naar pcm krijg je wel een veel grooter bestand maar je geluid zal na het coderen mooi syschroon lopen met je beeld. wanneer je ook nog eens kiest voor een bitrate die beruikt wordt door je coder dan gaat ook het coderen nog sneller.\r\n\r\nwat jij beschrijft komt ook vrij vaak voor met Xvid en Divx files als je daar weer decompres op loslaat heb je ook een mooi resultaat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...