Ga naar inhoud

opemen met de webcam


Aanbevolen berichten

Tegenwoordig lees je vaak in de krant en op TV dat iemand beelden opneemt met de webcam tijdens een chat sessie. Meestal illegaal. Ik chat regelmatig met mijn vrouw omdat ze nog niet bij me woont en wil ook beelden van haar opnemen of een filmpje van haar maken tijdens het chatten. Kan iemand me vertellen hoe dat werkt?\r\n\r\n\r\nGroetjes Kees Tramper
Link naar reactie
ja dat is zo wat op de pc komt mag je opslaan. Maar deze gozer had contact met minderjarigen en die liet hij voor zich uitkleden, en als ze dan niet meer verder wilden gaan er mee dan zette hij de beelden op het internet of hij maakte er een foto van en plakte die op het prikbord van hun school, en dan ga je toch wel een stap te ver lijkt me. Die moeten ze flink aanpakken . \r\n\r\nMij gaat het er om dat ik beelden van mijn vrouw kan maken. Fot\'s en stukjes film met de webcam en dan opslaan op de pc en dan event aan de vrouw laten zien als ze het wil zien, maar dat denk ik wel. Verder niet uiteraard.\r\n\r\nGroetjes Kees
Link naar reactie
Zo lang je het niet verspeid of aan derden laat zien of zelfs veteld wat ze ziet dan is het toegestaan. Verspreiden is verboden aangezien de rechten bij de eigenaar liggen. Dit geld ook voor een webcam.\r\n\r\nHet is zelfs verboden een webcam op een openbare plek te hangen of te richten. alleen als je duidelijk maakt dat mensen worden gefilmd (bijvoorbeeld in een winkel) dan mag het.\r\n\r\nzelfs vanuit je eigen raam mag je geen webcam richten anders dan op je eigen grond!\r\n\r\nEn als je niet wilt dat andere meekijken dan gebruik je gewoon een programma dat pas na het invoeren van een ww de beelden toont en als je het ww naar de andere partij struurt kan je alles doen want je wilt zonder dat je dat later terug vind op het net.....\r\n\r\nvolgens mij heeft o.a webcamXP die mogelijkheid
Link naar reactie
Oke ik snap het dus bij screenrecorder op source klikken, dan gaat hij opnemen met de linker muisknop aan en met de rechter muisknop uit. En dan neemt hij alleen op van de webcam van mijn vrouw dus niet die van mij als ik het goed begrijp. Want dat is de bedoeling dat hij niet opneemt met mijn eigen cam. En ik kan het dan afspelen met play denk ik. Simpel he?. Ik gan eens oefenen als ze online is en daar een webcam heeft in de cybercafe.\r\n\r\nGroetjes kees
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Je kan ook een programma gebruiken dat het hele scherm \'opneemt,\' als een film. Nadeel daarvan is dat de film enorm groot wordt, en bovendien moet je hem gaan bewerken om alleen het beeld van je vrouw eruit te knippen.\r\nEen goed programma hiervoor is Camtesia Studio, dit is echter duur.\r\n\r\nU kunt ook aan uw vrouw vragen of zij het zelf opneemt, dit kan o.a. met Windows Movie Maker dat op elke WIndow XP computer voorgeinstalleerd is. File/Capture oid. Vraag dan of zij het op cd oid brandt en naar u toe stuurt. Ik weet het, dit is een beetje omslachtig :-P
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Hallo, Ik zat naar wat anders te zoeken, maar zag toen ook nog deze vraag staan.\r\nZoek maar eens naar CamStudio, dit programma kan Video en ook bijbehorend geluid opnemen. Je kunt zelf de venstergrootte op je scherm instellen, dus ook meer dan bv. alleen het webcambeeld van de ander opnemen . Officieel is het programma niet meer vrij verkrijgbaar, maar met wat zoeken (bv. via Google) kun je misschien nog wel een oude versie vinden. Het werkt echt perfect.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...