Ga naar inhoud

fotoformaat verkleinen voor e-mail


Aanbevolen berichten

Geachte fotobewerkers op de eerste plaats de beste wensen voor het nieuwe jaar.\r\n\r\nIk wil foto\'s mailen.\r\nHelaas zijn mijn foto\'s meestal ongeveer 1 MB en dat is te groot om er meerdere tegelijk te verzenden.\r\nMet welk programma kan ik ze (liefst meerdere tegelijk) makkelijk verkleinen om ze als bijlage te vezenden? Is nederlandstalig mogelijk? Welk formaat moet ik dan aannemen?\r\n\r\nBedankt en een gezond 2006\r\nLoeca
Link naar reactie
Je kunt foto\'s beter niet mailen, maar zet ze op een homepage ruimte neer en stuur alleen de links.\r\n\r\nAls je er een hoop tegelijk wilt verkleinen, dan zou je [url=http://www.ornj.net/software/webalbum/]Web Album Generator[/url] kunnen gebruiken, deze maakt snel en in serie verkleinde foto\'s en een webpagina.
Link naar reactie
Vaak heb je bij je breedbandverbinding al wat homepage ruimte, zie daarvoor de instructies bij je provider. Anders moet je een domeinnaam registreren, maar dat kost je snel 30 euro per jaar. Of je registreert gratis homepageruimte, maar daar heb ik geen ervaring mee.\r\n\r\nAls je de boel toch wilt emailen, maak dan een zip-archief van de verkleinde foto\'s, al blijft dat onhandig.
Link naar reactie
Als je een msn of hotmail account hebt (is helemaal gratis) ,,dan kun je daar ook op een erg eenvoudige mannier een soort homepage maken. Erg eenvoudig en ook helemaal gratis.\r\nEen Space heet het daar. Je kunt er ook een heleboel foto\'s op kwijt ,en ook nog andere dingen zoals een weblog (soort dagboek). Ook kunnen de bezoekers van je space gemakkelijk een reactie op je weblog plaatsen.
Link naar reactie
Er is een klein prg\'tje... ImageResizerPowertoySetup.exe.....\r\nAls je dit installeerd ,dan heeft de rechtermuisknop een extra functie ,als je een foto daarmee aanklikt,,,er staat dan de optie \"resize picture \" bij ,en als je dat selecteerd kun je kiezen uit 4 formaten.\r\nDe verkleinde foto wordt dan automatisch bij de orginele opgeslagen ,met een kleine toevoeging aan de naam er van.\r\nWerkt ideaal.
Link naar reactie
Iedereen alvast geweldig bedankt voor de tips.\r\nIk heb gekozen om een eenvodige \"webhost\"? te maken bij MSN space.\r\nWerkt erg makkelijk en is gratis.\r\nMet web album generator maak ik van tevoren een album aan.\r\n\r\nIk loop even tegen een paar praktische dingen aan.\r\nKan ik ergens een handleiding krijgen? De help functie geeft wel wat duidelijkheid maar helpt niet volledig.\r\nIk zoek namelijk:\r\nKan ik eigen muziek van mijn computer erbij zetten,\r\nKan ik bewegende plaatjes erbij zetten,\r\nKan ik bij het openen van de space een muziekje erbij zetten\r\nenz.\r\n\r\nIedereen alvast supper bedankt, ook uit frankrijk en grand-canaria\r\n(zie eerdere vraag)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...