Ga naar inhoud

avi s spelen schokkerig af


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\n\r\nIk heb een oude pc omgebouwd als media-pc, specs:\r\n\r\nAbit KV7\r\nAmd Athlon XP 2100\r\n768MB mem\r\n320GB HD (2x 160GB)\r\nNvidia Gforce 4200ti 128Mb\r\nenz..\r\n\r\nNu heb ik de pc direct aangesloten (met S-video kabel) op de tv, dit werkt perfect.\r\n\r\nAlleen bij het afspelen van films (avi) valt het me op dat wanneer het beeld beweegt (als bijv. de camera een rijdende auto volgt) dat het dan iet wat schokkerig is.\r\n\r\nOp het moment dat bijv. de camera zelf niet heen en weer beweegt en de mensen in beeld wel loopt het wel erg soepel..\r\n\r\nBest erg irritant om te kijken. Ik had dit eerder ook wel eens op e Divx-speler, maar nooit een oplossing gevonden.\r\n\r\nIk gebruik de volgende codecs:\r\nFFDshow\r\nXvid (koepie)\r\nDivx 5.0 Pro\r\n3Ivx\r\nAC3\r\nen verder nog wat onbelangrijke codecs (real alternative enz.)\r\n\r\nIk heb al geprobeerd om bij de probleemoplossing van de videokaart de hardware matige versnelling terug te zetten (bureaublad, rechtermuisknop, eigenschappen, instellingen, geavanceerd) \r\nMaar dit helpt niet, ook heb ik de prioriteit van de speler (allplayer)bij processen (CTRL+ALT+DEL) hoger gezet tot en met \"realtime\".\r\n\r\nMaar dit mocht helaas niet helpen..\r\n\r\nIk weet eigenlijk niet zo goed waar het verder nog aan kan liggen.\r\n\r\nHet gekke is overigens ook dat wanneer ik een film, wanneer het een iso is, mount met Deamon Tools en dan afspeel met de DVD-software (Ulead) loopt ie soepel en is er niets aan de hand.. \r\n\r\nDus het lijkt mij dat de pc het makkelijk aan moet kunnen.. \r\n\r\n\r\nOverigens ben ik ook benieuwd welke aansluiting op de tv het beste beeld geeft. \r\nIk heb nu de S-video uitgang van de tv-kaart op de S-video ingang van de tv zittten, maar ik heb op de tv ook nog scart- en cinchaansluitingen (tulpstekker geel (wit en rood)).\r\n\r\nIk vraag me af of een goede (dure) scart verloop naar s-video een beter beeld geeft dan de s-video kabel..?
Link naar reactie
[quote]Alleen bij het afspelen van films (avi) valt het me op dat wanneer het beeld beweegt (als bijv. de camera een rijdende auto volgt) dat het dan iet wat schokkerig is. [/quote]In eertste instantie denk ik aan de framerates (kan afhankelijk zijn vd compressiekwaliteit). Als deze tijdens de compressie (van dvd naar avi) te laag zijn berekend, dan kunnen sneller bewegende beelden, schokkerig overkomen.\r\nHet zou kunnen dat je tv moeite heeft met\'t weergeven van avi. Wat je kunt proberen is\'n andere afspeler.\r\n[quote]Overigens ben ik ook benieuwd welke aansluiting op de tv het beste beeld geeft.\r\nIk heb nu de S-video uitgang van de tv-kaart op de S-video ingang van de tv zittten, maar ik heb op de tv ook nog scart- en cinchaansluitingen (tulpstekker geel (wit en rood)). [/quote]De gele aansluiting datteert nog vd oertijd (nog van voor de kleuren tv), wit en rood (stereo) zijn audio aansluitingen.\r\nIn jouw geval is de s-video aansluiting het beste (zeker in geval van avi). [quote]Ik vraag me af of een goede (dure) scart verloop naar s-video een beter beeld geeft dan de s-video kabel..?[/quote]Zolang je pc geen rgv aansluiting heeft(die heb je niet), dan heeft deze uitgave geen enkele zin.\r\nHet mooiste beeld krijg je in jouw geval via s-video. Als je\'n scart aansluiting op je pc zou gehad hebben (met rgv, en uiteraard ook rgv op de scartaansluiting op de tv), dan had\'n dure scartkabel wel zin gehad. Dan nog, avi blijft mindere kwaliteit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...