Ga naar inhoud

oude dia's omzetten naar jpeg


Aanbevolen berichten

Ik heb een hele grote bak vol met dia\'s uit de ouwe tijd die ik graag wil digitaliseren.\r\nNou heb ik zelf al een soort van dia-viewer die je kunt aansluiten op je TV (dit is de sony PHV-A7E). Op deze viewer zitten s-video en cainch aansluitingen zodat ik hem kan aansluiten op TV maar ook mijn PC omdat die daar ook op zitten.\r\nNou wil ik dus die beeldjes opslaan als Jpeg, maar hoe doe ik dat??\r\nWelk programma heb ik nodig?
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
[QUOTE=ysselsteyn;209245]Ik heb een hele grote bak vol met dia\'s uit de ouwe tijd die ik graag wil digitaliseren.\r\nNou heb ik zelf al een soort van dia-viewer die je kunt aansluiten op je TV (dit is de sony PHV-A7E). Op deze viewer zitten s-video en cainch aansluitingen zodat ik hem kan aansluiten op TV maar ook mijn PC omdat die daar ook op zitten.\r\nNou wil ik dus die beeldjes opslaan als Jpeg, maar hoe doe ik dat??\r\nWelk programma heb ik nodig?[/QUOTE]\r\nIk heb ook een Sony PHV-A7E dia viewer. Is er software om de dias op de harde schijf te zetten??
Link naar reactie
Ik denk niet dat dat zal gaan.\nAls je hem al op je pc kunt aansluiten ,gaat dat via een tv kaart ,en neem je de dia\'s als een video bestand op.Dat gaat met het prg wat bij je tv kaart hoort.\nAls je daar dan weer afzonderlijke jpeg\'s van gaat maken heb je een matig tot slechte kwaliteit.\nBeter is de dia\'s met een speciale scanner inscannen .Dan heb je goede kwaliteit.\nNog een mogelijkheid is om er met een digitale fotocamera met makro instelling gewoon foto\'s van te maken. Een beetje experimenteren met achtergrond verlichting en afstand ,en het resultaat kan best goed zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...