Ga naar inhoud

AVI's in MediaPlayer 10


Aanbevolen berichten

Tja, misschien heb je ook nog speciale andere divx codecs nodig. Persoonlijk ben ik dat gedoe met mediaplayer en die codecs al lang beu.\r\nIk heb me de gratis dvdXplayer gedownload, die speelt dvd\'s, avi, mpg, etc. zonder problemen, geen gezeur met codecs downloaden etc. Misschien is dat iets voor je?\r\nAls je het probleem echt met Mediaplayer opgelost wilt hebben zal iemand anders je daarmee moeten helpen want zoals gezegd gebruik ik die al lang niet meer, behalve voor een mp3 af en toe.:)
Link naar reactie
AVI is een formaat specificatie van Microsoft voor het opslaan van geluid en/of video.\r\nDaarbij is bijv. DivX een gekraakte versie van MPEG 4 codec van Microsoft....\r\nAvi wordt ook wel \'video voor Windows\' genoemd.\r\nEn dan tel ik : 1 + 1 = 2 (maar ja nu denk ik persoonlijk hoor.., maar mischien heb jij officieel wel gelijk.., heb me daar niet zozeer in verdiept...!)\r\n\r\nGrtz
Link naar reactie
Geen idee hoor, kan best zijn dat je verhaal klopt, ik heb me er ook nooit in verdiept, ik weet alleen dat je vroeger avi files had, soort filmpjes, mpg viel dan in het (s)vcd formaat en in later tijd was er opeens divx en dat was ook avi.\r\nOoit heb ik eens een topic gelezen van kwaliteit, daar stond avi zo\'n beetje onderaan.\r\n\r\nMaar nu werd ik nieuwsgierig en ben even een beetje gaan zoeken.\r\nIk ben onder andere bij de woordenlijst van CID gaan kijken, daar staat AVI als Audio Video Interleave, het Video for Windows bestandsformaat van windows.\r\nMPEG en MPG komt van \'Moving Picture Experts Group\' die een standaard voor compressietechniek hebben ontwikkeld.\r\nErgens anders las ik weer \"Een SVCD bevat een zogenaamd MPEG2stream-filmformaat met als basis (bron) een AVI-formaat.\"\r\n\r\nAls ik beiden combineer, dan zijn mpg/mpeg en mpeg2 compressietechnieken en mpeg2 is bijv. de standaard om te schrijven op dvdformaat.\r\nMaar als ik dan weer lees dat ze als basis een avi formaat hebben, begin ik me toch vragen te stellen, want je kunt wel gaan compressen, maar dan word het kleiner, niet beter, terwijl de kwaliteit en bitrate van mpg bijv. hoger ligt dan avi en kwalitatief ook veel beter is. En mpg/mpeg/mpeg2 is ook niet alleen voor windows, avi wel.\r\nDaarnaast kun je converteren van avi naar mpg en omgedraaid, terwijl divx en xvid echt onder avi valt, bestandsextensie blijft ook hetzelfde, dus avi is in elk geval geen verzamelgroep waar alles onder valt.\r\n\r\nDus misschien hebben we wel allebei gelijk. Jij vanwege het feit dat een avi toch als bron gebruikt word, en ik omdat avi geen verzamelnaam is voor al die formaten.\r\nOf anders dat misschien een kenner ons uit onze dromen kan helpen.:)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...