Ga naar inhoud

DVD die zowel Pal en Ntsc bevat


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,\r\n\r\nToen ik bezig was met de test van dvd+r, kwam ik toevallig er achter dat de zelfgemaakte dvd een Ntsc was, niet Pal. Pal is immers een standaard-systeem in Europa. ( dacht ik )\r\n\r\nDat kon ik ziem mbv Nero Info Tool. ( dvd in speler stoppen en voor \"Disc\" kiezen. ) Zie eronder.\r\n\r\n[img]http://img367.imageshack.us/my.php?image=ntscdvd19gr.jpg[/img]\r\n\r\nToen heb ik snel gecontroleerd of ik met de juiste video-formaat heb gewerkt. Ik heb de dvd gemaakt met Tmpgenc DVD Author ( TDA) Het gaf duidelijk aan dat het hier om Pal gaat. Zie onder.\r\n\r\n[img]http://img373.imageshack.us/my.php?image=palinfo11ok.jpg[/img]\r\n\r\nVreemd genoeg kon mijn video-dvdrecorder Samsung Vr300e Ntsc wel afspelen. In de handleiding van de video-dvdrecorder stond niks over Ntsc. Het gebeurde allemaal toen ik met TDA een VIDEO_TS map had gemaakt en vervolgens op dvd heb gebrand met Nero 6.6.0.15.\r\n\r\nToen ik de probleem wilde oplossen, kwam ik toevallig een tool IfoEdit tegen. ( Te download op [url=http://www.ifoedit.com/]IfoEdit[/url], hoef je niet te installeren. ) Ik kon VIDEO_TS.IFO in VIDEO_TS map lezen met IfoEdit. Wat blijkt het nu, de zelfgemaakte dvd bevat zowel als NTSC en PAL!!! Zie afbeelding.\r\n\r\n[img]http://img382.imageshack.us/my.php?image=ifoedit12zb.jpg[/img]\r\n\r\nDus ik ging kijken of de orginele film, zoals TROY ook zowel PAL en NTSC bevat. Het ging hier om PAL en NTSC. Maar Nero INFO tool gaf PAL aan.\r\n\r\nDit soort situaties vind ik heel erg vreemd. :-S Dus ik vraag aan jullie of jullie hier iets meer van weten. Ik zou wel wilen horen of iemand dvd die met Tmpgenc DVD Author is gemaakt, ook NTSC ( en PAL ) bevat. Je kunt het zien met met Nero Info Tool of met IfoEdit. \r\n\r\nAlvast bedankt, Nor
Link naar reactie
Volgens mij is het PAL of NTSC. Beide kan niet ,want dan zouw de film er dubbel op moeten staan.\r\nOf het pal of ntsc is wordt al bepaald bij het maken van de mpeg file. Het aantal beelden per seconde is ook verschillend.\r\nEr zijn wel spelers en tv\'s die beide af kunnen spelen.\r\nVooe normaal gebruik in al je videomontage prg\'s overal kiezen voor PAL. (zowel bij opnemen ,renderen ,en branden)
Link naar reactie
Oke, ik zal duidelijk uitleggen. Toen ik film importeerde met TDA, zag ik dat het hier om PAL gaat. Dat kan je ook zelf zien. [url]http://img373.imageshack.us/my.php?image=palinfo11ok.jpg[/url]\r\n\r\nNa omzetten van mpeg naar vob heb ik het meteen op dvd met Nero gebrand. Toen ik dvd las met Nero Info tool, gaf het aan dat het zelfgemaakte dvd NTSC was. Kijk maar op [url]http://img367.imageshack.us/my.php?image=ntscdvd19gr.jpg[/url]\r\n\r\nIk hoop dat iemand hier raad mee weet.\r\n\r\nTrouwens, hoe laat je de plaatjes op de forum zien. ( met links )
Link naar reactie
Waar kan ik het instellen bij TMPgenc DVD Author?\r\n\r\nToen ik de film importeerde met TDA, gaf het duidelijk aan dat de film hier om PAL gaat. :-? En tijdens de omzetting van *.VRO ( hetzelfde als mpeg2 ) naar *.VOB bedraagt het niet meer dan 15 minuten. Nadat ik het op dvd had gebrand, zag ik opeens dat mijn dvd Ntsc was :-S . \r\n\r\nHet is onmogelijk om binnen 15 minuten van Pal naar NTSC omzetten. Het duurt een paar uren om van Pal naar Ntsc om te zetten, dacht ik. Er klopt iets niet. Misschien ziet Nero Info tool het verkeerd.
Link naar reactie
Geen idee waar je dat instellen kunt, de mijne is verlopen en ik gebruikte hem toch al nooit.:)\r\nHet klopt dat het je niet gaat lukken om een DVD binnen 15 minuten van Pal naar NTSC om te zetten normaliter.\r\nMisschien dat Nero Infotool het inderdaad verkeerd ziet. Heb je van tevoren (toen het nog pal was) ook met Nero infotool gekeken?\r\n\r\nProbeer anders eens het programma DVDInfoPro, kun je ook nog interessante informatie krijgen over je schrijver, lege media etc. Is dacht ik ook nog gratis.
Link naar reactie
[quote]Probeer anders eens het programma DVDInfoPro, kun je ook nog interessante informatie krijgen over je schrijver, lege media etc. Is dacht ik ook nog gratis.[/quote]\r\n\r\nIk heb DVDInfoPro gedownload en heb niet veel informatie over NTSC/Pal gevonden. Wel gaf DvdInfoPro aan dat het hier om Regiocode 2 gaat. Regiocode 2 is hetzelfde als Pal, dacht ik. :-S Terwijl Nero Info tool aangaf dat het hier om NTSC gaat.
Link naar reactie
Owz, ik dacht dat ie ook aangaf of het pal of ntsc was, mijn fout. De regiocode wil weinig zeggen eigenlijk. Regiocode 2 wil alleen maar zeggen dat het voor Europa is, normaliter is dat dan pal ja, maar ik heb ook NTSC films met Regiocode 2 dus de regiocode hoeft geen pal garantie te zijn.\r\n\r\nTja, nu weet ik het ook even zo meteen niet meer.\r\nMisschien dat TmpGenc het faked tijdens conversie? Met DVDPatcher kun je het ook controleren overigens, je opent in DVDPatcher de eerste .vob file en dan zie je de info wel verschijnen. Dit heb ik (in tegenstelling tot dvdinfo pro) net zelf ook even gecontroleerd om het zeker te weten.\r\nMet dvdpatcher kun je ook de informatie weer op PAL zetten. Dat is een programma wat dus dergelijke informatie kan faken. Als je dan voor de conversie kijkt wat de waardes zijn, dan zet je die na de conversie met DVDpatcher weer terug, alleen even opletten want er zijn bestanden die je niet mag wijzigen met dvdpatcher.\r\nMaar mocht het nodig zijn wil ik dat wel voor je opzoeken.\r\nDoch hij begint niet vanzelf, dus om gewoon de gegevens te controleren kun je er rustig een bestand mee openen.
Link naar reactie
[quote=BlackTiger]Ja, pal inderdaad. Dan vermoed ik toch dat de Nero Info Tool niet correct kijkt. Misschien een nieuwe versie installeren of nieuwere aspi drivers gebruiken? Ik weet niet of dat helpt, maar als Dvdpatcher zegt dat het pal is, dan is het ook echt pal.[/quote]\r\n\r\nJa, dat denk ik ook. Ik zal nu een nieuwer versie van Nero downloaden en installeren. Je hoort nog wel van me of het me geluk is.
Link naar reactie
Na installeren van de nieuwste nero versie heeft het niet geholpen. Het is vreemd dat Nero het niet correct weergeeft. Terwijl DVDpatcher zegt dat het hier om Pal gaat.\r\n\r\nIk denk dat ik NTSC en PAL beter kan laten liggen. Want de PC, mijn dvd-recorder en dvd-speler van mijn kennis, kunnen de zelfgemaakte dvd wel afspelen. Er treedt geen vreemde problemen op. Misschien werkt Nero INfo Tool inderdaad niet goed.\r\n\r\nMaar je hebt me goed geholpen, Blacktiger. (Y) En bedankt voor alles!!!\r\n\r\nNor
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...