Ga naar inhoud

dvd-r en dvr-rw


Aanbevolen berichten

De + en - is om het gemakkelijker te maken.\r\nDenk maar aan VHS en Betamax ten tijde van de eerste video recorders.\r\n\r\nMeestal kunnen de DVD recorders beide aan. Ik gebruik alleen maar +RW\'s die ik op de computer bewerk met TMPGEnc DVD Author (zie [url=http://www.extradvd.nl/html/divx2dvd3.htm]hier[/url]).\r\nHiermee maak ik hoofdstukken en brand deze weer op een +RW (en bekijk deze op de stand alone DVD speler) totdat alles naar mijn zin is en brand het daarna op een +R.
Link naar reactie
Het verschil is een technisch iets. Heeft te maken met het feit dat er diverse standaarden zijn ontwikkeld in plaats van dat men zich op 1 standaard heeft beperkt.\r\nZo heb je DVD-Ram, DVD-Rom, DVD+R en DVD-R. Een groep fabrikanten wilde het ene, een andere groep vond het andere weer beter. Maar het gaat om technische verschillen. DVD-Ram zie je bijna nooit meer.\r\nDVD-Rom vind je ook terug op +R en -R schijven dat schijnt op een of andere manier compatible te zijn. Een +R met DVD-Rom herkenning kun je bijv. op de xbox gebruiken. Hoe dat technisch exact in elkaar zit weet ik ook niet.\r\nMaar het verschil tussen de + en de - ligt uitsluitend in technische hardware specificaties van de lege media. De meeste huidige dvdspelers kunnen beiden gewoon lezen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...