Ga naar inhoud

slechte beeldkwaliteit in mediaplayers


Aanbevolen berichten

ik heb onlangs windows xp opnieuw geinstalleerd en alles draait prima. Het Enige probleem is dat mijn mediaplayers (win.media 10,nero showtime, avi preview etc...) video bestanden zoals divx,avi niet fatsoenlijk afspelen..de kleuren zijn slecht ,(rode gloed) een vage beeldkwaliteit, lijkt net of het 256 kleuren zijn. probleem komt ook voor bij filmpjes op het internet.\r\nik heb opnieuw video drivers, codecs, players geinstalleerd maar het probleem is er nog steeds, weet iemand een oplossing?!?!!?\r\n\r\nNiels
Link naar reactie
  • 2 weken later...
oke, kan wel helpen als je tenminste net als ik een nvidia kaart hebt geinstalleerd.\r\n\r\nconfiguratiescherm/beeldscherm/geavanceerd/open de nvidia(geforce) TAB / zoek in de lijst de optie: \"colour correction\"/ zet de bovenste optie op \"overlay\" daaronder \"All channels\" onderste op \"advanced mode\".\r\nprobleem is bij mij geheel opgelost omdat ik de 7.72 drivers van nvidia heb geinstalleerd.\r\nin eerste instantie loste de lagere videoaccelartie in mediaplayer het probleem alleen gedeeltelijk op, maar daar kwam ik later achter.
Link naar reactie
Hoi he bedankt weet nu wat het was , heb net een nieuwe pc en had inderdaad gelijk de nieuwste driver geinstaleerd .\r\nVan nvidia maar die deed het niet goed ben nu 1 driver terug gegaan en nu doet alles het perfect .\r\nDus zo zien we maar weer dat je er dus niet van uit moet gaan dat het nieuwste ook altijd maar het beste is . |-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...