Ga naar inhoud

gebruikerservaring van dit apparaat


Aanbevolen berichten

[url=http://www.quickspot.nl/category553/product3751/product_info.html]Dit [/url]lijkt me een handig apparaat om gedowloade video\'s op tv te kijken en/of mp3\'s op de stereo af te spelen via je netwerk.\r\n\r\nWIe heeft ervaring met dit apparaat?\r\n\r\nIk heb in XP Pro alles beveiligd met accounts en rechten, kan dit apparaat daar mee omgaan
Link naar reactie
Als ik het goed begrijp werkt dit gewoon op je tv-out, daar sluit je een kastje op aan, dit zorgt op zijn beurt weer voor een draadloze netwerkverbinding met een kastje wat bij je tv staat en daarop aangesloten staat.\r\nDe draadloze netwerkverbinding bestaat dus alleen tussen beide kastjes, dat heeft met je interne netwerk en firewall verder niets te maken. Als ik het goed gezien heb dus.\r\nHet kan ook zijn dat het wel via netwerk werkt en software bijgeleverd word zodat er een streaming over je netwerk gestuurd word, maar ik zie geen specificaties erbij staan, maar dat is wel op te zoeken of het om een apparaat gaat dat je aansluit op de tv-out van je vgakaart of dat het via je eigen netwerk gestuurd word.\r\n\r\nMaar ik heb geen ervaring met dit apparaat.
Link naar reactie
Dat klopt, ik begreep het in eerste instantie verkeerd. Dus ben ik even gaan kijken.\r\nHet werkt op de manier die ik als alternatief beschreef, via het netwerk met een stukje software.\r\nOp je pc word er een stukje server-software geinstalleerd en die moet draaien om e.e.a. werkend te krijgen.\r\nHet hoeft dus niet perse of je eigen netwerk, want in dat geval kun je ook een apart draadloos netwerkkaartje er in hangen als je pc bekabeld is, maar het werk dus wel via draadloos netwerk.
Link naar reactie
In Computer Idee 13 staat op pagina 17 een review van \'t ding. Daar komen twee dingen uit naar voren waarom je \'t apparaat mogelijk niet zou moeten aanschaffen:\r\n- Gebruik geen andere media-spelers dan Windows Media Players (zorg dat er geen andere zijn geinstalleerd)\r\n- Gebruik de Windows Firewall. Gebruik bij een andere firewall staat niet beschreven in de handleiding. Het is wel mogelijk, maar dan moet je het allemaal zelf uitzoeken.\r\n\r\nAls de software eenmaal goed geinstalleerd en geconfigureerd is, dan zal XP waarschijnlijk niet moeilijk doen over rechten enzo.
Link naar reactie
Firewall is niet aan de orde, die zit in de router.\r\nIk heb echter XP pro, waarbij ik eenvoudig delen heb uitgeschakeld en de diverse gebruikers (twee dochters, mijn vrouw en ik) verschillende rechten hebben.\r\nWij moeten dus inloggen op gebruikersnaam en wachtwoord.\r\nAls mijn vrouw of ik inlog op de laptop kunnen wij bij de gedeelde bestanden op de desktop die boven staat.\r\nDe dochters niet.\r\nAls ik bij dit apparaat geen account kan instellen kan ik \'m nooit toegang geven op de desktop.\r\nNu sluit ik de laptop aan op tv en stereo en haal ik draadloos de bestanden op, ik wil eigenlijk af van het aan en afsluiten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...