Ga naar inhoud

foto van 1:2 naar 2:3 ?


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb een digitale camera van Fuji, de Finepix S5500. Nu heb ik laatst foto\'s af laten drukken, maar deze werden afgedrukt in het formaat 10x13. Ook als ik ze zelf afdruk krijg ik deze maat.\r\nBen in het bezit van Paint Shop Pro 7. Deze geeft de volgende verhouding aan: 1:2 nu heb ik ergens gelezen dat je voor 10x15cm foto\'s een verhouding moet hebben van 2:3. Ik heb geen idee hoe ik dit voor elkaar krijg. Heb al van alles geprobeert. Heeft iemand een uitleg voor mij. Dank.
Link naar reactie
Ik weet al waar de fout zit (denk ik). Ik druk 10x15 foto\'s op 10x15 papier. De foto\'s zullen hierdoor zelf iets verkleind worden. Ik heb het op een a4-tje geprobeerd en daar zijn ze wel 10x15.\r\nHoe het komt dat de foto\'s die ik bij het Kruidvat heb laten afdrukken kleiner zijn weet ik nog niet, moet ik nog contact mee opnemen.\r\nBedankt voor de reacties.
Link naar reactie
De foto\'s van \'t kruidvat werden op \'t juiste formaat afgedruk, namelijk in de verhouding 3:4, dezelfde verhouding als waarmee je camera foto\'s maakt.\r\nWil je foto\'s van 10x15 (2:3)? Dan moet je een stukje van de foto\'s afknippen om ze passend te maken, en daar begint t\' kruidvat niet aan, want dan krijgen ze klachten van mensen die vinden dat \'t verkeerde stuk van de foto af is geknipt, en dat willen ze niet. vandaar.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...