Ga naar inhoud

batch-file


Aanbevolen berichten

hellow iedereen\r\n\r\n\r\nMijn probleempje is vrij simpel waarschijnlijk en het antwoord ook...\r\nMaar ik geraak er maar niet wijs uit. Ik wil dus een batch-bestand maken die mijn cookies en andere mappen zonder bevestigingen. ik weet ook dat de commando\'s DEL en ERASE hiervoor zijn gemaakt, maar ik begrijp ze dus werkelijk niet. Kan er iemand me helpen om één commando hiervoor uit te schrijven??? daarna kan ik ze ook verder bewerken om de andere mappen leeg te maken. Wil iemand me AUB helpen?\r\nMerciekes\r\n\r\nkevin
Link naar reactie
ok zoiets word het dan:\r\n[code]@echo off\r\n\r\ndel C:\\koekjes\\*.* /f /q\r\n\r\npause\r\nexit[/code]\r\nc:\\koekjes moet je veranderen naar de map waar jouw cookies worden op. nog even uitleg voor de andere commando\'s:\r\ndel - verwijderen\r\n*.* - alle bestanden\r\n/f - forceert verwijderen van alleen lezen bestanden\r\n/q - stille modus, er word geen bevestiging gevraagd\r\npause - het batch bestand word even gepauzeert, zodat je kunt zien of alles goed gegaan is. de volgende melding zal verschijnen: \"druk op een toets om door te gaan...\"\r\nexit - het batch bestand word afgesloten\r\n\r\nmocht je nog meer vragen hebben, hoor ik het wel\r\n\r\nNog even een tipje, kijk eens in de help van DOS voor alle commando\'s en als je van een commando wat meer wilt weten, doe dan commando /? (bijvoorbeeld del /?)
Link naar reactie
--------------begin code---------------------------------------------\r\n@echo off \r\n\r\ndel C:\\Documents and Settings\\Kevinneke\\Cookies\\*.* /f /q \r\n\r\npause \r\nexit\r\n-------------Einde Code----------------------------------------------\r\n\r\nZo zou je de standaard dus moeten maken???\r\nMaar dan krijg ik de volgende melding: \"Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden. Druk op een toets om door te gaan. . .\" En ik weet heel zeker dat de cookies op deze plaats staan... Dubbel gechecked... \r\nKun je me nog eens helpen????\r\n\r\nMerciekes\r\nKevin
Link naar reactie
  • 3 jaren later...
Windows IS EN BLIJFT een leuk menu dat als een shell over DOS is gelegd. Ziet er leuk uit maar het uiterlijk is niet nodig en trekt alleen snelheid weg!\r\n\r\nocranda, probeer eens de line tussen haakjes te zetten. Je krijgt dan iets als del \"C:\\persoonlijke map\\koekjes\\*.*\" /f /q\r\nHet DOS-gedeelte van Windows kan niet zo goed overweg met spaties. vandaag.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...