Ga naar inhoud

P200Mhz processor in een P100Mhz moederbord


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk ben op het moment bezig oude \"afdankertjes\" klaar te maken voor gebruik op een middelbare school in Ghana (Afrika). \r\n\r\nIk heb hoofdzakelijk P1 100-133-150-200 systemen. De computers waar ik geen heil meer in zie, strip ik en dan gebruik ik die onderdelen als reserve of ik plaats ze gelijk in een andere computer. \r\nNu heb ik een P1 200 Mhz systeem gestript en wil ik de processor hiervan overzetten in een P1 100 Mhz systeem. Beide hebben ze een socket 7 moederbord. Alleen blijft de \"opgekrikte\" computer 100 Mhz als kloksnelheid aangeven. Ik kreeg geen signaal dat er iets mis was met de processor van het gestripte systeem (ik had een andere reden om hem te strippen...). \r\n\r\nIk heb het Bios al gereset door de Cmos-batterij er een nacht uit te halen. Ik kon verder niets in de Bios vinden om aan te passen oid.\r\n\r\nHeeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Of kan iemand aangeven wat ik moet doen om de comp. op 200Mhz te laten draaien? Als de beide moederborden een socket7 systeem hebben dan zouden de processors toch beide moeten werken?\r\n\r\nAlvast hartelijk dank voor de reactie!!\r\n\r\nGroeten,\r\nJeroen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...