Ga naar inhoud

ATA van harde schijf instellen


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nik heb een harde schijf van 40 GB als primary master aan IDE-0\r\nDeze stond altijd op 100 ATA. Tijdelijk had ik een tweede harde schijf van 4,3Gb als slave hangen, om gegevens vanaf te halen. Deze was ATA 33. De eerste keren opstarten was de computer heel traag, o.a. de muis deed een minuut over van links naar rechts op mijn bureaublad. Daarna had de computer beide op ATA 33 gezet en liep de boel weer soepel. Nu heb ik die tweede schijf er weer uitgehaald, en een nieuwe van 40 GB er bij gehangen. Volgens de fabrikant kan die ATA 133. Maar ze blijven beide op ATA 33 staan. Hoe zet ik ze op ATA 100, of wordt mijn computer daar niet sneller van?\r\n\r\n\r\npokemon
Link naar reactie
ik heb alles op AUTO staan in de bios, maar wel geprobeerd of USER hielp. niet dus, dus na een keer opnieuw opstarten meteen weer op AUTO gezet.\r\nhij herkent de harde schijven wel goed.\r\n\r\nMoederbord ID 62-0628-001131-00101111-071595-iS730S$M810LR7_Release 06/28/2002 S\r\nMoederbordnaam PCChips M810LR7\r\n\r\ntoen er nog maar 1 schijf in zat stond die wel op ATA 100\r\nhij moet het dus kunnen\r\n\r\nZet ik die ene schijf er weer los in (tweede loskoppelen) en start ik op blijft ie ook op 33 staan, de tweede schijf los erin is niet handig: die is nu slave en heeft geen besturingssysteem.\r\n\r\nIk heb Win ME\r\nmaar \"altijd\" gehad (bij deze computer in deze configuratie) dus zou niets uit moeten maken.\r\n\r\nMaar ik ben blij dat je me helpt en probeert uit te vinden waarom het niet lukt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...