Ga naar inhoud

Compact Flash kaartje met NTFS


Aanbevolen berichten

Hallo Mensen,\r\n\r\nOp mijn computer heb ik een Compact Flash reader en een CF kaartje uit een oude camera (64MB) om makkelijk een dagenlijkse backup te kunnen maken van de belangrijkste bestanden zonder telkens een CD of DVD te hoeven wissen, branden, lead in, lead out........ enz enz......\r\n\r\nDit kaartje kan je standaard formateren op FAT en FAT32 maar na formateren naar FAT32 kan je hem via de Command Prompt converteren naar NTFS met het commando CONVERT. Eenmaal geconverteerd naar NTFS is de lees / schrijf snelheid veel hoger geworden (zeg maar +/- 5x zo snel).\r\n\r\nIs dit gewoon handig en kan je dit zo gebruiken of sloop ik hier m\'n CF kaartje mee en zit ik, als het een keer echt nodig is, met een waardeloze backup? Op een andere computer is hij gewoon uit te lezen, dat is al getest.\r\n\r\nAlvast bedankt voor het doorlezen!!
Link naar reactie
Nee, nog niet op een 9x of ME mach. maar het is een backup van de desktop voor m\'n laptop en die draaien bijde op XP.\r\n\r\nJe hebt idd gelijk: Als\'t werkt is het goed en als het de duurzaamheid aantast is het jammer dan, was toch een oud kaartje. Zolang je er tijdens de backup gegevens heen kan schrijven zal hij ook nog wel uit te lezen zijn voor een restore.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...