Ga naar inhoud

Schermbeveiliging werkt niet goed


Aanbevolen berichten

Sinds vorige maand heb ik een nieuwe computer met Windows XP, incl. SP 2.\r\nIk heb er een Windows-toetsenbord bij, en gebruik de muis van mijn vorige computer, een Logitech optische muis, niet draadloos, geen USB.\r\nOp een of andere manier krijgt mijn schermbeveiliging na een minuut of vijf een pulsje van een van beide (denk ik). Ik kan de beveiliging (screensaver of op zwart laten springen, maakt niet uit) niet op een hogere tijd instellen dan 4 minuten, anders gebeurt er helemaal niets. Zet ik hem op 4 minuten, dan springt de screensaver netjes aan, maar dus nooit langer dan 4 minuten, dan gaat ie weer uit. Ik heb geen idee waar ik de reden daarvan zou moeten zoeken. Mijn mailprogramma checkt elke vijf minuten op nieuwe post, maar deed dat op mijn oude computer ook, zonder dat daardoor de screensaver werd beïnvloed.\r\nHeeft iemand een idee?
Link naar reactie
Ok, je hebt gelijk. \r\nVoor het inschakelen, kijkt hij of je langer dan de aangegeven tijd iets gedaan hebt.\r\nVoor het uitschakelen, hoef je alleen een commando te geven.\r\n\r\nEen LCD scherm, TFT, kan niet inbranden.\r\n\r\nEen plasma scherm kan inbranden.\r\n\r\nEen CRT, de grote dikke jongens, oude modellen kunnen inbranden, nieuwe modellen (vanaf 2000 geloof ik), hebben dat probleem niet meer.
Link naar reactie
Maar goed, inbranden of niet, als ik gewoon een screensaver wil gebruiken omdat ik het mooi vind, moet dat ook kunnen. Blijft dus het probleem waarom ie het niet wil doen. Er komt toch ergens een pulsje vandaan, wat hetzelfde effect heeft alsof ik mijn muis verplaats of een toets aansla. En als ik bij Randapparatuur (waar ik misschien ten onrechte de muis en het toetsenbord onder plaats), waar kan ik dan het beste heen in mijn zoektocht naar hulp?
Link naar reactie
Natuurlijk mag jij een schermbeveiliging instellen. Het is jouw computer en als je het mooi vindt en / of een hele mooie hebt. Waarom niet.\r\n\r\nJe hebt Windows XP.\r\nKlik met rescht op je buroblad.\r\nKlik op eigenschappen.\r\nKies voor schermbeveiliging en zet een tijd neer en kies welke je wilt hebben.
Link naar reactie
Ik wil niet vervelend zijn hoor, maar mijn vraag was niet hoe dat moest. Mijn vraag ging er namelijk over dat dat niet naar behoren werkt. Als je nog even terugkijkt naar mijn allereerste bericht (dat waarin ik de vraag stelde) dan kan je daar lezen dat ik het wel kan instellen, maar dat daar de problemen optreden.\r\nMisschien kan ik toch beter uitwijken met mijn vraag naar een ander forum? Algemeen of zoiets.
Link naar reactie
Ik heb het denk ik eindelijk echt gevonden!!!! Het zat echter wat ingewikkelder in elkaar dan ik dacht. Dank zij een tip om bij taakbeheer te kijken dus. Ik merkte dus in eerste instantie, lange minuten starend naar het menu Taakbeheer, in elk geval minimaal 6 minuten, dat de programma\'s taskmgr, explorer, svchost en isass elke paar seconden activiteiten vertoonden, en Incredimail elke vijf minuten, omdat ik dat had ingesteld. Dat was dus niet abnormaal, en kon het niet zijn. Doorstarend, zag ik ineens na een minuut of 8 dat Outlook werd gestart, en meteen weer werd afgesloten. Zo\'n acht minuten later weer opnieuw.\r\nToen ik het Officepakket installeerde, werd daarna meteen elke keer als ik de computer aanzette, automatisch Outlook opgestart. Dat wilde ik dus niet, en ik heb Outlook uit mijn Startup verwijderd, waarmee dacht ik het probleem was verholpen.\r\nMaar nu haalde Windows dus blijkbaar af en toe toch Outlook tevoorschijn. Het was nu even zoeken, maar ik heb geloof ik het antwoord gevonden, maar het zat wat ingewikkelder in elkaar dan ik dacht.\r\nIk gebruik dus standaard Incredimail, maar heb om uit te proberen ook Incredimail voor Office geïnstalleerd, iets nieuws. Dat nestelt zich dus in Outlook. Ik heb daar even naar gekeken, maar besloten dat ik toch eigenlijk liever Incredimail gebruik dan Outlook. Daarna heb ik dus Incredimail verkozen als mijn standaardprogramma. Blijkbaar heeft Incredimail zich voorgenomen om ook regelmatig mail te checken via Outlook, ondanks dat ik die niet wil gebruiken. \r\nIk heb nu dus Outlook opgestart, en de Add On van Incredimail verwijderd, want uitschakelen helpt niet, dan komt ie weer terug. En zie daar: Outlook wordt niet meer telkens na een minuut of 8 opgestart en weer afgesloten merkte ik na weer een kwartiertje staren naar Taakbeheer. Ik moet zeggen dat ik nog nooit zoveel minuten starend naar het menu Taakbeheer heb doorgebracht. Aangezien het opstarten en weer afsluiten van Outlook hooguit een seconde in beeld was, kan je je aandacht nergens anders op richten. Daarna heb ik de screensaver ingesteld op 15 minuten, wetend dat hij tot nu toe nooit reageerde als ik een tijd instelde die langer was dan 6 minuten, en ben even iets heel anders gaan doen. En toen ik terugkwam deed de screensaver het!!!! Kortom: Ik denk dat ik vanhet probleem af ben. \r\nMisschien heeft iemand hier iets aan. (proud)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...