Ga naar inhoud

Pc start niet meer op.


Aanbevolen berichten

Een goede morgen,\r\n\r\nIk heb gisteren me cpu koeler vervangen (standaart intel vervangen voor een zalman CNPS7000B-Cu)\r\n\r\nalleen nu als ik de pc aanzet dan krijg ik op m\'n beeldscherm een no signal...\r\n\r\nik heb alles al nagelopen qua kaartjes of die loszaten, maar niks heeft kunnen baten...\r\n\r\nik hoop dat jullie hiero een oplossing voor hebben.\r\n\r\nalvast bedankt,\r\n\r\nApocolypse\r\n\r\npc config:\r\n\r\nasus p4v800x moederbord\r\nintel pentium 4 800 3ghz HT cpu\r\n2x 512mb DDR-400mhz Elixir geheugen\r\n160gb maxtor HDD\r\n120gb WD HDD\r\nAti Radeon 9800pro 128mb met zalman koeler\r\ndvd speler \r\ncd-rw \r\n10-100-1000mb netwerkkaart\r\nATX-350 powersuply
Link naar reactie
Was ik al bang voor. Ik ben bang dat je de processor hebt opgeblazen.\r\nDe processor en ook vele andere onderdelen zijn super gevoelig voor statische electriciteit.\r\nJe mag niets aanraken en je moet je zelf super goed ontladen.\r\nJe mag de processor of andere onderdelen nergens opzetten, behalve als het antistatisch is.\r\nPlastic is helmaal uit den boze, dat is heel erg statisch en dan blaas je hem meteen op.\r\nMet opblazen bedoel ik, dat hij een heel hoog voltage heeft gekregen en daar kan hij niet tegen.\r\nAls je hem op je hand zet met de pootjes op je hand, zet je er een hele hoge spannig op (statische electriciteit).
Link naar reactie
Of nog eens eruit halen, en voorzichtig weer terugplaatsen.....processor past maar op 1 manier in de socket. Dus niet te hard gaan duwen als \'t niet soepel gaat.\r\nHeb je \'t ijzeren hendeltje wel gebruikt? Meestal vliegt de processor er wel zo uit wanneer die aan de koeler geplakt is, maar bij het terugplaatsen moet je eerst het hendeltje omhoog doen, processor plaatsen op de juiste manier, hendeltje weer naar beneden, dan (eventueel koelpasta) de koeler erop.\r\n\r\nEn check de kabels of die wel goed vast zitten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...