Ga naar inhoud

Hardeschijf overplaatsen


Aanbevolen berichten

Ja,\r\nMethode 1,,,,,Ontkoppel de gewone CD rom speler (deze is meestal een SLAVE en sluit de platte kabel en de voedingskabel aan op oude HD\r\nJe moet er alleen voor zorgen dat je in de oude schijf de ruiters op SLAVE zet.\r\nDe computer herkent zelf bij het opstarten de oude harde schijf.\r\nJe kunt nu alle data\'s overbrengen naar je XP schijf.\r\nMethode 2,,,,,,,Mocht je toevallig nog een aansluiting voor de platte kabel op je Motherboatrd hebben zitten,dan kun je de Win98 schijf ook als extra opslagschijf gebruiken.\r\nEerst de data\'s die je nodig hebt verplaatsen en dan de schijf defragmenteren\r\nsucces!!!!!!!!!!!!!\r\nIn dit geval hoef je de CDrom speler niet te ontkoppelen.
Link naar reactie
[quote=Bassman]Ja,\r\nMethode 1,,,,,Ontkoppel de gewone CD rom speler (deze is meestal een SLAVE en sluit de platte kabel en de voedingskabel aan op oude HD .[/quote]\r\n\r\nIn moderne (en ook in veel andere en oude) computers zit de CD of DVD rom speler op IDE1 als master.\r\nDe harde schijf zit op IDE0 als master.\r\n\r\nDus niet wat jij zegt, meestal als slave.
Link naar reactie
Ik heb me cd-rom drive eraf gehaald en die stekkers in me oude HD gedaan maar me pc starte super traag op dus heb hem er maar weer utigehaald. Moet ik ook niet die jumpers verandere achterop ofniet?\r\nOjah en me cd-rom site gekoppelt aan me dvd brander moet ik die helemaal los halen en dan gelijk een me moederbord aansluiten of hoeft dat niet. Sorry voor de onduidelijkheid maar hier snap ik nog geen reet van haha. Alvast bedankt
Link naar reactie
Dit zijn de gegeven van me oude HD\r\n\r\nSeries DiamondMax VL20 \r\n• Model Maxtor 91531U3 \r\n• Manufacturer Maxtor \r\n• Capacity 15.4GB \r\n• Interface IDE ATA/66 \r\n• Buffer Size 512KB \r\n• RPM 5400 \r\n• Average Seek Time 9Ms \r\n• Average Latency 5Ms \r\n• Reading Transfer Rate 24MB/s \r\n• Bytes Per Sector 512 \r\n• Cylinders 16383 \r\n• Heads 3 \r\n• Disks 2 \r\n• Max Operating Temperature 55C \r\n• Height 26mm \r\n• Width 102mm \r\n• Length 147mm
Link naar reactie
In de bios kun je voor de HD\'s autodetect instellen.\r\nDit is erg handig als je aan het veranderen gaat. Later kun je de instellingen weer als vaste waarde invoeren.\r\n\r\nMaar de junpers op de HD moeten wel in de goede positie staan. Is de hd als enige op IDE2 aangesloten dan zet je hem op master.\r\nStaat er nog een ander IDE apparaat op dan moet je hem als slave instellen want de ander was dan al als master ingesteld als het goed was.\r\n\r\nGroeten en suc6, John.
Link naar reactie
Maak je prullenbak eerst eens leeg. Misschien staat er nog teveel in ofzo.\r\n\r\nErgens zit ook een functie om de grootte van je prulenbak in te stellen. Ik weet zo even niet meer waar precies. Maar als je dat hebt gevonden zou je ook kunnen proberen de grootte op 0% te zetten. Je moet nl een percentage van de totale partitiegrootte instellen.\r\n\r\nGroeten, John.
Link naar reactie
Probeer eens op te starten in veilige modus ( tijdens boot proces op F8 drukken )\r\nMisschien dat dat werkt.\r\nEn anders als je je oude pc nog hebt stop hem daar terug in en start op in dos ( volgens mij ook F8 weet ik niet zeker meer) en typ dan: \"format C:\" ( zonder \" )\r\ndan bevestigen en dan wordt hij geformatteerd, daarna kan je hem weer in de XP computer hangen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...