Ga naar inhoud

USB kaart in P200 werkt niet


Aanbevolen berichten

Als ik een USB kaart in mijn P200 plaats start de computer niet meer op, het scherm blijft zwart, ik heb het in verschillende PCI sloten geprobeerd, maar dit maakt geen verschil.\r\n\r\nHet updaten van de BIOS met AWDFLASH lukt ook niet, ondanks dat ik zeker weet dat ik de juiste update heb en een goede beschrijving van het flashen heb.\r\n\r\nOp het moederbord bevinden zich 8 \"pinnetjes\" die volgens het boekje de CN18-USB connector zijn. Over deze \"pinnetjes\" zijn geen blokjes geschoven, zoals op de Jumpers.\r\n\r\nKan het zijn dat dit mijn probleem veroorzaakt en hoe los ik dit verder op ???\r\n\r\nAlvast bedankt voor de reactie.
Link naar reactie
het leuke van de pennetjes is dat het er 8 zijn ... en 2 rijen van 4 pennetjes, daarom kan je ook de \"stekker\" verkeerd om erop zetten, en dan doet ie het zeker niet want dan maakt hij sluiting, iets wat het \"zwarte scherm\" kan veroorzaken, in het bios zit ergens de optie om de \"onboard usb\" aan of uit te zetten staat deze aan? en heb je de connector wel goed erop gezet, zoals in het voorbeeld heb je ergens een pinnetje niet dat kan dus een herkenning zijn zoals hij erop moet, er zit zoiets als een rode lijn op de stekker en anders moet je in de beschrijving even kijken welke pin waarvoor is en deze doormeten.\r\n[img]http://www.evp-voices.com/computeridee/images.jpg[/img]\r\nAls er \"jumpers\" overheen waren geschoven was het zowieso niet best een jumper brug zorgt ervoor dat 2 pennen contact maken.
Link naar reactie
Ik heb op de USB-kaart geen connector die op deze \"pinnetjes\" geplaatst kan worden en was in de veronderstelling dat ik deze gewoon op een vrij PCI slot kan zetten.\r\n\r\nIn de BIOS heb ik geen optie kunnen vinden met onboard USB of iets dergelijks, daarom heb ik ook een poging gedaan om de BIOS te updaten.\r\n\r\n- moet ik een andere USB kaart hebben met een connector die op die pinnetjes past ipv een PCI aansluiting of ligt het probleem bij de oude BIOS ??
Link naar reactie
Die pennetjes op je meoderbord is de oorzaak niet. Hier kun je ook USB poorten op aansluiten. \r\n\r\nJij hebt een PCI uitbrijdingskaart, dus on-board USB heeft er niets mee te maken.\r\n\r\nJe zegt dat de computer niet meer opstart, geeft deze wel een aantal piepjes? draait de fan van de voeding wel?\r\n\r\nIndien mogelijk: probeer de kaart in een andere pc
Link naar reactie
De computer geeft geen piepjes en de ventilator draait wel.\r\n\r\nDe kaart werkt wel in mijn andere computer.\r\n\r\nKun je hier iets mee ??\r\n\r\n\r\n\r\n[quote=Petertjevanes]Die pennetjes op je meoderbord is de oorzaak niet. Hier kun je ook USB poorten op aansluiten. \r\n\r\nJij hebt een PCI uitbrijdingskaart, dus on-board USB heeft er niets mee te maken.\r\n\r\nJe zegt dat de computer niet meer opstart, geeft deze wel een aantal piepjes? draait de fan van de voeding wel?\r\n\r\nIndien mogelijk: probeer de kaart in een andere pc[/quote]
Link naar reactie
[quote=R.G.][quote=kater]Je hebt PCI slot 1.0 en 1.1\r\nOude moderborden hebben 1.0 en als jouw kaart 1.1 is, dan wordt hij niet herkend.[/quote]\r\n\r\nHieraan is niets te doen ???\r\n\r\nZijn er nog dergelijke kaarten verkrijgbaar ?[/quote]\r\n\r\nIk denk het niet meer, althans in de winkel. \r\nPentium 200 is al vlug een jaar of 8 oud.\r\nJe zou een keer op een computer beurs kunnen kijken. (C)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...