Ga naar inhoud

harde schijf info


Aanbevolen berichten

Tot zover bedankt! Maar wat wil dat \"ultra-ata/100\" nou zeggen?\r\nEn als ik bij leveranciers van harde schijven kijk dan zie ik termen als \"ide\" en \"scsi\" voorbij komen, en maten zoals 3,5 \" en 2,5\". Wat voor een keuze moet ik dan maken? Het zegt me allemaal niet veel!\r\nVast bedankt voor jullie tips en meningen.\r\nAnke
Link naar reactie
Ultra ata 100 is de maximale snelheid van de interface van de hd met de controller.\r\nUltra ata100, UDMA100, ata100, allemaal hetzelfde volgens mij.\r\nJe hebt ook nog wel ata133 maar dat scheelt in de praktijk niet veel met ATA100. De rotatiesnelheid (RPM) is nl ook van invloed op de maximale snelheid. \r\n\r\nSCSI is niet compatible met IDE en heb je en speciale controller voor nodig. Bij de duurdere moederborden zit ie soms in het moederbord geintergreerd.\r\nScsi is veel sneller en betrouwbaarder dan IDE maar helaas ook veel duurder.\r\n\r\n2,5\" een is speciale maat die het meest voor laptops gebruikt wordt. Deze zjjn ook een stuk duurder per GB en bovendien zijn ze vook ook nog trager dan hun 3,5\" broetjes.\r\n3,5\" is de standaard maat voor gewone desktop systeem harddisk.\r\n\r\nGroeten, John.
Link naar reactie
kortom, als je een gewone computer hebt samen laten stellen, moet je dus een IDE Ultra-ATA-100 of Ultra-ATA-133 halen, 7200RPM en op IDE... owja... en deze moet dan een grootte hebben van 3.5\"\r\n\r\nvoor het geval dat het een laptop is, moet je de hardisk vervangen (lijkt mij stug)... in dit geval is het ATA-100 met 5400rpm en 2.5\" op IDE-interface...\r\n\r\nAls je een hele dure computer hebt gekocht van iets van 2500eur.. dan ben je gek, maar wel heeeeel goed uit ;-) , maar dan heb je dus een nieuwe SCSI-Schijf erbij nodig, die kan je gewoon op [url]www.alternate.nl[/url] kopen, en dan heb je ook wat (voor een hele hoge prijs...)dit lijkt mij eerlijk gezegd ook heel erg stug, dus ik ga er vanuit dat je de 1e hebt...\r\n\r\nik hoop dat dit heeft geholpen, en dat je verder komt...\r\nveel succes met je aankoop!\r\n\r\n\r\nMVG. Tom van Mil
Link naar reactie
Ahaa, ik ben alweer wat wijzer!\r\nNee, ik heb niet zo\'n mega dure pc hoor. Maar nu weet ik waar ik op moet letten.\r\nOverigens, kan ik zonder restricties elke grootte van schijf plaatsen. Ik zit er aan te denken om naast mijn huidige HD van 82 GB dus een flinke erbij te plaatsen, iets van 250 GB . Kan dat qua voeding en qua moederbord. Waar moet ik dan op letten? Ik plaats hieronder een screenprintje van de moederboardgegevens. Nogmaals: ik waardeer het zeer dat jullie me steeds weer informeren!!
Link naar reactie
In principe is het geen probleem om er een grote HD in te plaatsen. De wat oudere moederborden kunnen wel eens problemen geven met ondersteuning van schijven die groter zijn dan 127GB. D.w.z dat de grootte boven de 127GB dan niet te gebruiken is. Echter, zo te zien is het niet zo\'n oude pc zodat dit hoogstwaarschijnlijk niet het geval zal zijn.\r\nEn mocht het niet gaan dan heb je altijd nog de kans dat het met een bios update wel te doen is. Als laatste optie kun je altijd nog een extra controller plaatsen die het wel aankan.\r\nMaar ik zou het gewoon proberen, zal denk ik wel gaan zonder problemen.\r\n\r\nGroeten, John
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...