Ga naar inhoud

Jullie mening


Anoniem2

Aanbevolen berichten

  • Reacties 19,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    19117

ja, daar dacht ik ook al aan.\r\n\r\nMaar je heb toch je echt naam staan bij die advertentie`s op marktplaats??? en dan kan die je toch zo opzoeken via internet??? want ik ga nu ff snel naar [url]www.detelefoongids.nl[/url] en daar kom ik 2 adressen tegen.\r\nMaar ik zou in ieder geval maar goed opletten :-P \r\n\r\n\r\nOja, heb je niet nog je webcam voor het raam hangen??? dan weet je metteen wie het is als er iemand komt..... :-P\r\n\r\n\r\nHeb je nog zijn nummer???
Link naar reactie
Wel wakker, maar nog te druk bezig met de andere onderdelen van het forum. :-P \r\n\r\nVandaag het begin van de Regionale Scouting Wedstrijden, altijd leuk. Zeker als leiding, ik heb \"nachtdienst\".. ´s nachts de boel in de gaten houden, ervoor zorgen dat bij een nachtspel iedereen daar ook naartoe gaat en verder ´s ochtends uitslapen en ´s middags doen waar je zin in hebt.. :mrgreen: \r\n\r\nJullie moeten het dit weekend zonder me doen, lekker rustig. (A)
Link naar reactie
Heeft er hier iemand verstand van binomiale verdelingen??\r\n\r\nP(X ≥ 6| B(9, 0.55)) = P(X ≥ 3|B(9, 0.45))\r\n\r\nmoet dat geen kleinergelijk aan 3 zijn ipv grotergelijk? Dit haalde ik uit een oefententamen....... maar volgens mij klopt het niet :neutral:\r\n\r\nIk heb ook helemaal geen zin om te leren (cry)
Link naar reactie
[quote=Speeeedy]Heeft er hier iemand verstand van binomiale verdelingen??\r\n\r\nP(X ≥ 6| B(9, 0.55)) = P(X ≥ 3|B(9, 0.45))\r\n\r\nmoet dat geen kleinergelijk aan 3 zijn ipv grotergelijk? Dit haalde ik uit een oefententamen....... maar volgens mij klopt het niet :neutral:\r\n\r\nIk heb ook helemaal geen zin om te leren (cry)[/quote]\r\n\r\nik heb die rommel nu ook, kleiner lijkt mij logischer maar ik moet wel de opdracht erbij hebben (proud) \r\nmaar ik ben hier niet goed in 8-|
Link naar reactie
je kan dan testen hoe groot de kans is dat iets gebeurt......... bv de kans dat je met een dobbelsteen bij 10 keer gooien minstens 4 keer een zes gooit ofzo........\r\n\r\nbij deze som: \r\n\r\nP(X ≥ 6| B(9, 0.55)) = P(X ≥ 3|B(9, 0.45)) \r\n\r\nde kans dat je minstens 6 keer succes hebt bij een totaal aantal van 9, en de kans op succes is 0.55\r\n\r\ndan zou dat dus de kans op failure 0.45 zijn en dan is maximaal 3 keer failure hetzelfde als minstens 6 keer succes\r\n\r\nIn de psychologie (wat ik studeer) kan je dan bijvoorbeeld kijken of iets (iemands gedrag?) \'normaal\' is (statistisch gezien). Verder hebben we allemaal dingen met betrouwbaarheidsintervallen en significantie, zodat je kan kijken of een bepaalde behandeling wel een significant resultaat heeft e.d.
Link naar reactie
En ik maar denken dat er tegenwoordig programma´s die dat voor je berekenen.. :mrgreen: \r\n\r\nIk heb het een paar jaar geleden wel gehad, maar is godzijdank nooit op het examen langs geweest. Voor de gemiddelde mens verder ook geen onwijs nuttige info, net al 95% van alles dat ik met wiskunde langs heb zien gaan. :-( \r\n\r\nMaar ik wens iedereen verder een fijn weekend, ik ga er vantussen. :D
Link naar reactie
[quote=Speeeedy]je kan dan testen hoe groot de kans is dat iets gebeurt......... bv de kans dat je met een dobbelsteen bij 10 keer gooien minstens 4 keer een zes gooit ofzo........\r\n\r\nbij deze som: \r\n\r\nP(X ≥ 6| B(9, 0.55)) = P(X ≥ 3|B(9, 0.45)) \r\n\r\nde kans dat je minstens 6 keer succes hebt bij een totaal aantal van 9, en de kans op succes is 0.55\r\n\r\ndan zou dat dus de kans op failure 0.45 zijn en dan is maximaal 3 keer failure hetzelfde als minstens 6 keer succes\r\n\r\nIn de psychologie (wat ik studeer) kan je dan bijvoorbeeld kijken of iets (iemands gedrag?) \'normaal\' is (statistisch gezien). Verder hebben we allemaal dingen met betrouwbaarheidsintervallen en significantie, zodat je kan kijken of een bepaalde behandeling wel een significant resultaat heeft e.d.[/quote]\r\n\r\nWow!!! oké, maar als je in je voorbeeld van de dobbelsteen de dobbelsteen niet alle tien de keren op exact dezelfde manier gooit met ook nog met dezelfde kracht, dan is de berekening niets waard. Of zie ik dat verkeerd?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...