Ga naar inhoud

Jullie mening


Anoniem2

Aanbevolen berichten

  • Reacties 19,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    19117

Ik vind dat je de gemeentelijke politiek en de landelijke politiek wat dat betreft toch een beetje uit elkaar gehouden moeten worden. Dus ik zou zeggen, ga gewoon even door tot volgend jaar, en wacht de verkiezingen dan af.\r\n\r\nHier trouwens een rampzalige opkomst van rond de 50%. Vind ik echt niet leuk. Er zijn mensen dood gegaan om het stemrecht voor elkaar te krijgen, en de helft van de bevolking stelt dat blijkbaar toch niet op prijs. Vind ik jammer. Wees blij dat het hier mag, en profiteer ervan. Ga desnoods blanco stemmen, om in ieder geval te laten zien dat je het waard vind om er even een kwartiertje voor uit te trekken en te laten zien dat je blij bent met dit recht.
Link naar reactie
[quote=Ultimate]Ja ok, maar toch er zijn voor het cda zoveel stemmen verloren dat je je af begint te vragen of ze nog wel een dikke jaar moeten regeren.[/quote]\r\n\r\nNou ja zeg!, dit jaar zou na het \"zuur\" dan nu het \"zoet\" komen, dus laat ze nog maar effe zitten. Wij hebben als tweeverdiener zonder kinderen het \"zoet\" nog niet gezien, (wel nog wat extra \"zuur\")\r\nDus nog een jaartje blijven zitten en de beloftes nakomen zou ik zo zeggen.
Link naar reactie
[quote=Snappie][quote=Ultimate]Ja ok, maar toch er zijn voor het cda zoveel stemmen verloren dat je je af begint te vragen of ze nog wel een dikke jaar moeten regeren.[/quote]\r\n\r\nNou ja zeg!, dit jaar zou na het \"zuur\" dan nu het \"zoet\" komen, dus laat ze nog maar effe zitten. Wij hebben als tweeverdiener zonder kinderen het \"zoet\" nog niet gezien, (wel nog wat extra \"zuur\")\r\nDus nog een jaartje blijven zitten en de beloftes nakomen zou ik zo zeggen.[/quote]\r\n\r\nZe zijn al 3 jaar bezig, en in een jaartje hun beloftes nog waar maken 8-)
Link naar reactie
[quote]BG = Begeleidingsuur \r\nLV = Levensbeschouwelijke Vorming (soort Godsdienst) \r\nLOB = Loopbaan Oriëntatie en Begeleiding \r\nPW = Profielwerkstuk \r\nPO = Profiel Opdrachten (weet niet zeker, zijn iig allemaal opdrachten voor profiel) \r\nWW = Werkweek (week naar Londen, Praag, o.i.d.) \r\nFrans koos ik niet, dat heeft de school voor mij gekozen. De school vindt dat iedereen op school Frans moet hebben. Maar omdat zij de profielen niet mogen veranderen (die zijn landelijk vastgesteld) hebben zij het vastgesteld. Dus dat krijg je gewoon. Zelfde geldt voor Duits, KCV en Wiskunde B1. \r\nIN = Informatica [/quote]\r\n\r\nBegleidingsuren.. tja, heb ik ook inderdaad 1 uur per week (valt vaak uit overigens)\r\nLV heb ik niet\r\nLOB krijg ik pas in klas 6 (misschien jij ook), en ze heten geloof ik decaanlessen\r\nIN > had ik kunnen weten, heb ik idd niet\r\nWel zonde van Frans ;), ik hou er niet van,en ik krijg het in ieder geval niet standaard\r\n\r\n\r\nWAAAA.. ik wou overal even lezen :p, maar ik ben beetje druk...\r\n\r\n- Mensen die bij mij een offerte vragen voor een computer op maat, is aardig wat werk om voor al die mensen een computer op maat te bedenken en prijzen etc. op te zoeken eigenlijk. Hiernaast krijg ik regelmatig computerproblemen via mijn mail aangeleverd :p, wel leuk, maar kost veel tijd\r\n- Veel schoolwerk, aardig wat \'werkstukken\' en \'interviews\' etc. etc.. veel werk allemaal, en bijna geen tijd meer\r\n- Computerproblemen, hond van buren uitlaten, iemand helpen met andere dingen (een ouder iemand)\r\n- Systeembeheerder op school helpen (hij heeft al 2 stagaires, maar alsnog is er werk genoeg).. veel werk trouwens. Ik heb nu totaal deze week 9 uur geholpen daar.. computers van leraren repareren vooral (ja, 115 leraren, in die 3 dagen zijn er 6 computers langsgebracht met vreselijke problemen (ja, 1tje niet :p, moest ff PowerDVD op.. nounou). En computers waarbij de leraar niet eens zelf de software kan installeren (!)(!)\r\nDan ook nog een draadloze netwerkcamera installeren, lukt compleet niet.. die stagaires komen er ook niet uit. Dat ding wordt totaal niet gevonden op draadloos netwerk, wel op het bedraade netwerk, vreemd. We gaan dat morgen eens proberen met een andere AP.\r\n- Krantenwijken... toch ook wat werk\r\n\r\nTot zover mijn dingen deze week, het lijkt misschien weinig, maar ik heb amper tijd voor forum/msn/overige mail..... :( niet leuk
Link naar reactie
[quote]en te laten zien dat je blij bent met dit recht. [/quote]\r\nWie zegt dat ik blij met met het stemrecht en onze *kuch*\"democratie\"*kuch*. Democratie bestaat alleen als het: a. Grondwettelijk verplicht is. b. Als het de hoge heren goed uitkomt als de bevolking achter hun plannen staat. Met hier en daar een uitglijder als ze de mening van de bevolking ietwat verkeerd hebben ingeschat. (Europese grondwet iemand?)\r\n\r\nEn voor wie dacht dat het een grap was: Ik ben bloedserieus.. Van mij hoeft die hele zogeheten democratie niet meer.
Link naar reactie
Ik heb ook gedacht aan geen regering, maar steeds referenda, dat lijkt me een echte democratie. Maar afgezien van het feit dat we dan ieder uur naar de stembus moeten, zie ik grote problemen met de kennis en beslisvaardigheid van het Nederlandse volk. Hierbij baseer ik mij onder andere om de Europese Grondwet. Natuurlijk kun je tegen zijn, maar de redenen die ik daarvoor gehoord heb van vele mensen, laten mij denken dat die niet in staat zijn zulke beslissingen te nemen. Want om belangrijke dingen af te laten hangen van het voorkomen van onze Minister President, dat gaat me echt te ver.\r\n\r\nNatuurlijk, de democratie zoals ie er nu is, is verre van perfect. Maar voorlopig zie ik geen betere manieren, en ben ik dus blij met deze situatie, en laat dat blijken door te gaan stemmen. Die gang naar de stembus heb ik daar wel voor over.
Link naar reactie
Lastig hoor!\r\n\r\nGeen regering is geen optie, het recht van de sterkste gaat dan regeren en uiteindelijk heb je dan een dictatuur. (want er is er uiteindelijk één de sterkste)\r\n\r\nAnarchie is ook geen optie, resulteerd in een burgeroorlog.\r\n(hmm, krijgen we dan Libanese vredestroepen hier??)\r\n\r\nBen zelf in een land geweest mét anarchie, burgeroorlog en het recht van de sterkste.\r\nGeloof me als ik zeg dat je dat niet wilt meemaken in dit stomme landje.
Link naar reactie
Als je denkt vóór -of tégen- wát te \'stemmen\' ; alles werd tóch allang geregeld..\r\nde meeste Europese \'monarchieën\' stammen immers in feite af van \'Maaike Meui\' \r\n(google maar even wat verder)... en wèlke belangen worden vóór alles behartigd ? \r\nJóuw stem ?.\"Aggut ; het plebs wil -de ‘tigste keer- alwéér \'mondig\' gaan doen !\"\r\nEn dan wordt de \'burger\' met al z\'n goede bedoelingen aan de kant geschoven !
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...