Ga naar inhoud

scanner medion md9705 driver probleem


Aanbevolen berichten

Heey,\r\n\r\nik heb hier een scanner van medion (md 9705). Deze heeft lange tijd goed gewerkt, totdat spontaan de driver niet meer werd herkent. Als ik wil scannen krijg ik een melding dat de twaindriver niet werkt/geinstalleerd is en dat de scanner niet aangesloten is/aan staat.\r\nNu wilde ik dus de driver opnieuw installeren dus klik ik op stuurprogramma opnieuw installeren. Daarna heb ik handmatig het inf bestandje geselecteerd. Toen kreeg ik de melding dat er geen hardware info in het bestand staat. Hetzelfde met de drivers van windows 98, 2000 en me. Heb zelf XP.\r\nDriverupdate heeft niet geholpen., zelfde foutmelding. En zelfs een schone installatie van windows xp heeft niet geholpen.\r\n\r\nIemand nog ideeën??\r\n\r\ngroetjess, \r\nBart Grefte\r\n\r\nps. mijn pc had wel een reset-probleem, wat na een herinstallatie van windows opgelost werd. Mischien dat dat ermee heeft te maken.......\r\n\r\nAMD Athlon XP 1800+\r\nECS K7S5A\r\n2z 256MB SD-RAM\r\nWindows XP Prof, Corp. + SP2
Link naar reactie
Hai,\r\nHeb met mijn HP scanner hetzelfde probleem gehad. Eerst kan XP alles vinden en installeerd de drivers heel net. Ineens na maanden afgelopen uit, krijg ik zelfs de medeeling dat de scanner niet wordt ondersteund. Dus wil windhoos niet meer wat ik wil. Daarom heb ik de drivers in een nieuwe map geinstalleerd. Werkt weer prima hoor. XP is soms wel een heeeeeeeeeeel raar prog.\r\nProbeer het eens. (cry) \r\nSuc6
Link naar reactie
[quote=janlis]Hai,\r\nHeb met mijn HP scanner hetzelfde probleem gehad. Eerst kan XP alles vinden en installeerd de drivers heel net. Ineens na maanden afgelopen uit, krijg ik zelfs de medeeling dat de scanner niet wordt ondersteund. Dus wil windhoos niet meer wat ik wil. Daarom heb ik de drivers in een nieuwe map geinstalleerd. Werkt weer prima hoor. XP is soms wel een heeeeeeeeeeel raar prog.\r\nProbeer het eens. (cry) \r\nSuc6[/quote]\r\neeuh, ik heb het met de originele drivercd geprobeerd en de nieuwste driver, dus ik denk niet dat jouw methode werkt.... maar hoe heb jij dat dan gedaan dan? ik zou niet weten hoe ik die driver in een andere map kan laten installeren....., nou ja, scanpanel mischien wel, maar de driver zelf niet.
Link naar reactie
Hai,\r\nDe meeste installprocedures laten zien in welke map de drivers geplaatst gaan worden. Dit is doorgaans \r\nC:\\program Files\\merkscanner\\mapnaam. In deze fase kun je daar een andere mapnaam voor kiezen zoals bijvoorbeeld \r\nC:\\program Files\\merkscanner\\mapnaamnieuw. Bij mijn scanner werkte dit prima, als je geen keuze hebt om de installmap te veranderen houd deze oplossing geheel op. :-?
Link naar reactie
[quote=janlis]Hai,\r\nDe meeste installprocedures laten zien in welke map de drivers geplaatst gaan worden. Dit is doorgaans \r\nC:\\program Files\\merkscanner\\mapnaam. In deze fase kun je daar een andere mapnaam voor kiezen zoals bijvoorbeeld \r\nC:\\program Files\\merkscanner\\mapnaamnieuw. Bij mijn scanner werkte dit prima, als je geen keuze hebt om de installmap te veranderen houd deze oplossing geheel op. :-?[/quote] ah zo! zal dit ff proberen. zal resultaat zo ff hier neer zetten.\r\n\r\nkan scanpanel niet in een andere map installeren. Maar zag nog iets anders bij de foutmelding die ik krijg bij scanpanel:\r\n\"Merk op dat U de scanner niet mag verbinden met het busadapter-apparaat.\" Houd dit in dat de scanner niet aan de voorkant van de pc mag aangesloten worden?? O ja, maakt al niet uit, heb zowel voor als achter al geprobeerd.\r\n\r\niemand nog ideeën?? Mischien via een usb hubje met eigen voeding?
Link naar reactie
Ja daar heb je een probleem. Als je geen andere installmap kunt kiezen is de lol er af om XP te bedotten. Overigens die foutmelding over bus enz. dat lijkt iets van aansluiten voor de software is geinstalleerd, is dit zo gegaan???. Zo ja dan moet de hele reutemeteut er af. Zonodig via herstelbeheer of anders je register schoonmaken, heb je daar geen kijk op blijf er dan vrolijk af en haal er een FAQman bij. Mij lijkt ook een goede optie om eens op een andere PC te zien of de scanner uberhaupt wel werkt. Als dat ding stuk is, let wel ook nieuw kan stuk zijn, dan doet de scanner het dan ook niet. (P)
Link naar reactie
[quote=Rawit]Bartgrefte schreef : \r\n[quote]\r\nna een herinstallatie van windows \r\n[/quote]\r\nWerkte hierna de USB wel weer normaal...?? ( kon ik niet uit jouw posts opmaken..!! )\r\n\r\nGrtz[/quote]\r\nScanner deed voor herinstallatie al niet meer, USB-IRDA adapter werkte wel, USB-LAN adapter werkte ook normaal, kon sweex USB pen ook gewoon zonder probs benaderen.....\r\n\r\n[quote=janlis]Ja daar heb je een probleem. Als je geen andere installmap kunt kiezen is de lol er af om XP te bedotten. Overigens die foutmelding over bus enz. dat lijkt iets van aansluiten voor de software is geinstalleerd, is dit zo gegaan???. Zo ja dan moet de hele reutemeteut er af. Zonodig via herstelbeheer of anders je register schoonmaken, heb je daar geen kijk op blijf er dan vrolijk af en haal er een FAQman bij. Mij lijkt ook een goede optie om eens op een andere PC te zien of de scanner uberhaupt wel werkt. Als dat ding stuk is, let wel ook nieuw kan stuk zijn, dan doet de scanner het dan ook niet. (P)[/quote]\r\nHeb em al op andere pc geprobeerd, zelfde meldingen.......
Link naar reactie
Waarschijnlijk toch een driverprobleem..!! \r\nProbeer es uit te vinden welk chip er gebruikt wordt..., soms gebruiken andere merken dezelfde en kan je die driver ervan gebruiken.\r\nZo had ik ook een Lifetec scanner met een Mustec driver a/d gang gekregen omdat ze dezelfde chip gebruiken, met Vue Scan ( [url]http://www.hamrick.com/[/url]) als algemene software voor bijna iedere scanner.\r\n\r\nGrtz
Link naar reactie
[quote=Rawit]Waarschijnlijk toch een driverprobleem..!! \r\nProbeer es uit te vinden welk chip er gebruikt wordt..., soms gebruiken andere merken dezelfde en kan je die driver ervan gebruiken.\r\nZo had ik ook een Lifetec scanner met een Mustec driver a/d gang gekregen omdat ze dezelfde chip gebruiken, met Vue Scan ( [url]http://www.hamrick.com/[/url]) als algemene software voor bijna iedere scanner.\r\n\r\nGrtz[/quote]\r\nzal zo ff kijke, en zal het straks hier wel ff neerzette(type en zo)
Link naar reactie
[quote=Snappie]Download anders de drivers van [url]http://www.medion.de/[/url]en installeer deze es.[/quote]\r\nals je paar posts naar beneden gelezen hebt, zul je zien dat ik al de nieuwste driver geprobeerd heb......\r\n\r\nheb hier scanner ff opengeschroefd:\r\n\r\nGrandtech \r\nGT-6816\r\nMFA0180.1\r\n0203\r\n\r\nzegt iemand dat wat?
Link naar reactie
Chip is dus de GT-6816 > hier wat info erover (copy en geplakt)... : \r\nThis scanner is a GT-6816 based scanner. \r\nThis chip is made by Grandtech Semi-Conductors and is also used in the Mustek BearPaw 1200 TA and the Mustek BearPaw 2400 TA. \r\nThe datasheet for this System on a chip can be found at [url]www.sunnic.com.tw/components/grand%20tecrl/gt-6816.pdf[/url] .\r\nHier heb je de Mustec Bearpows : (eerst beetje omlaag scrollen ..) : [url]http://www.scanner-drivers.com/companies/707.htm[/url]\r\n\r\nOok de Artec E+ 48U heeft deze chip (ook copy en paste) :\r\nThere is an alpha-quality SANE-backend available at the address listed above. This scanner is based on the Grandtech GT6816 chip. \r\nThe following scanners also use this chip: Tevion MD9693, Medion MD9693, Medion MD9705.\r\nDe Artec E+48U voor XP (beetje i/h midden van de lijst...) : [url]http://www.scanner-drivers.com/companies/109.htm[/url]\r\n\r\nHoop je weer wat uitpluiswerk bezorgd te hebben met hopelijk een werkend resultaat... succes !!\r\n\r\nGrtz\r\n\r\nps. ... : als de scanner reageert (dus waarschijnlijk dan een goede driver) maar de software werkt niet goed, (mogelijk niet compattible met XP bijv. of iets anders...), dan kun je als software Vue Scan gebruiken(zie vorige posts).\r\nIs maar een tip (maar mischien bruikbaar..., wie weet.., eerst maar es de andere dingen uitproberen..., succes..!!).
Link naar reactie
Hallo Bart,\r\nAls ik alle voorgaande tekst zo lees ben ik bang dat de scanner gruwelijk naar de gallemiezen is. Als ook install op een andere pc niet werkt, wijst alles daarop. In mijn geval heb ik ook lang zitten knokken om de zaak aan de gang te krijgen. Hij stopte notabene midden in een scan. Op een andere PC met dezelfde drivers ging het prima. Dan weet je voor 100% dat hardware oke is. En in jouw geval na herinstall XP \"moest\" het ding het echt wel doen hoor.\r\nSuc6
Link naar reactie
[quote=janlis]Hallo Bart,\r\nAls ik alle voorgaande tekst zo lees ben ik bang dat de scanner gruwelijk naar de gallemiezen is. Als ook install op een andere pc niet werkt, wijst alles daarop. In mijn geval heb ik ook lang zitten knokken om de zaak aan de gang te krijgen. Hij stopte notabene midden in een scan. Op een andere PC met dezelfde drivers ging het prima. Dan weet je voor 100% dat hardware oke is. En in jouw geval na herinstall XP \"moest\" het ding het echt wel doen hoor.\r\nSuc6[/quote]\r\nmijn scanner deed het voor de herinstallatie van windows al een tijdje niet meer, nou ja, de driver werd niet meer herkent, betekent volgensmij NIET dat het een hardware probleem is. Maar als mijn scanner ECHT kaduukjes is, kan dat dan door mijn reset-probleem(nu opgelost, door schone winxp installatie) komen???? link voor info daarover: [url]http://forum.faqman.nl/messages/6/72235.html?1108995024[/url]
Link naar reactie
[quote=janlis]Hallo Bart,\r\nJe hebt de scanner op een andere pc geprobeert en daar krijg je dezelfde meldingen. Denk nu eens diep na.\r\nPs Het spontaan resetten van een pc kan herhaal kan soms schade aan rand apparatuur geven doch is geenzins gebruikelijk.\r\nGroetjes\r\nJanlis[/quote]\r\ndus mijn scanner kan de vuilbak in? !@#$%^&*
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...