Ga naar inhoud

Computer overleden


Aanbevolen berichten

Computer gaat tijdens gebruik plotseling uit en doet vervolgens niets meer. Gebeurde van een op andere moment, zekering van voeding is nog heel, mijn vraag is nu, kan het alleen in de voeding zitten of kan het ook nog iets op het moederbord zijn? Het is een Pentium 3 type Lifetec, van Medion en geleverd via Aldi.
Link naar reactie
[quote=lansasan]Computer gaat tijdens gebruik plotseling uit en doet vervolgens niets meer. Gebeurde van een op andere moment, zekering van voeding is nog heel, mijn vraag is nu, kan het alleen in de voeding zitten of kan het ook nog iets op het moederbord zijn? Het is een Pentium 3 type Lifetec, van Medion en geleverd via Aldi.[/quote]Zou goed kunnen, op de meeste moederboarden zit tegenwoordig een overhead beveiliging die de computer direct uitzet als er een kritieke temperatuur gemeten wordt. Het enige is dat op het moment dat je de computer zou laten afkoelen hij het wel weer zou moeten doen. Ik weet niet of je dat al geprobeerd hebt?
Link naar reactie
Dit lijkt me eerder een geval van oververhitting dan defecte hardware, eigenlijk. Heb je al geprobeerd om de hele boel eens goed schoon te maken? Stof en vuiligheid kan de ventilatie van je systeem danig in de war schoppen, en je kan zelfs een complete ventilator stil laten vallen door stofopbouw. Dus eerst eens kijken of alles nog lekker soepel draait en eventueel schoonmaken (bijvoorbeeld met een spuitbusje perslucht, maar met een kwastje kom je ook een heel eind, zolang je maar voorzichtig bent). Als dat ook allemaal niet werkt, dan zou ik pas gaan denken aan een hardwaredefect.
Link naar reactie
Vervuiling valt best mee,ik controleerde hem ook regelmatig en maakte hem indien nodig schoon, Koelvin draaid vrij rond, weet echter niet of hij stuk is m.a.w. dat de boel oververhit is geweest. Normaal hoor je hem =goed draaien, nu zaten de jongens er achter en die horen zowie zo niets, konden mij dus ook niet vertellen of hij stiller was geworden. Ook na een paar uur deed hij niets en dan is hij intussen zeker genoeg afgekoeld! \r\nNog suggesties?
Link naar reactie
Ten eerste je moet zeker van zijn dat je koeler beter koelt dan de vorige (hoger aantal watt). je kan bij het opstarten op DEL of F2 drukken afhankelijk van je pc. Je kan daar bij veel pc\'s instellen dat hij moet overclocken. Doe dit niet te enthousiast anders kan je pc beschadigd raken.\r\n\r\nVoordat je begint wil ik wel dat iemand nog even dit verhaal bevestigt want ik wil niet dat dit fout gaat ;)
Link naar reactie
ik zou dit toch aan een van de locale \"Nerd\'s\" overlaten, die kicken er op, en weten wat ze doen... :-P ;-) \r\nals je toevallig een nerd in de buurt hebt wonen, is het vrij handig... als je toevallig een familielid/kennis (een \"NON-Nerd\" :-P ) hebt die dit kan, kan zou ik het daar aan overlaten, en even kijken hoe en wat diegene het doet...\r\n\r\nMVG. Tom van Mil
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...