Ga naar inhoud

IDE ATA = PATA ? en nu alles SATA ?


Aanbevolen berichten

Ja, klopt.\r\nMaar IDE is nog lang niet \"uit\", dat zal nog wel even duren.\r\nJe moet tenslotte je cd/dvd(brander) aansluiten, en die zijn er nog niet veel met S-ATA aansluitingen.\r\nS-ATA heeft o.a. als voordeel dat je mooie dunne kabels gebruikt (airflow) en minder stroom verbruikt in snelheid maakt het niet zoveel uit.\r\nOok kun je langere kabels gebruiken omdat er minder kans op storing is.
Link naar reactie
Wanneer je alles, ook DVD en CD kunt aansluiten met S-ATA voor dezelfde prijs zul je daar zeker voor kiezen.\r\nGeen gedoe met master/slave, en (meestal) hot-swappable, schijf verwisselen zonder de pc uit te schakelen.\r\nHet scheelt een boel ruimte in de kast en \'t ziet er ook mooier uit.... :mrgreen: \r\n\r\n\r\nMaar \'t zal nog wel even duren voordat de prijzen gelijk zijn. :cry:
Link naar reactie
Bedankt voor de antwoorden. Was ik net aan t schrijven wat CrlAltDel schrijft : gewoon makkelijker (klein soepel) is al reden genoeg. En ook nog s geen master/slave ! Prijs verschillen (CDDVDdrives) weet ik nog niet , maar harde schijven gaan nu eigenlijk standaard over op Sata toch ?\r\n---\r\nWat is hot swappable ?\r\n\r\nBuska.
Link naar reactie
Verwisselen van HD/CD/DVD zonder dat je de pc hoeft uit te schakelen.\r\nOfwel swappen van Hardware als je system Hot is ;-) \r\n\r\nNormaal zou je systeem crashen maar nu dus niet, is al langer zo met Raid HD\'s e.d. in systeemkasten van bedrijfen, kun je snel een HD omruilen cq eruit halen, no problema.\r\n\r\nMaar eigenlijk is HotSwap alleen makkelijk als je met Rack\'s werkt anders heeft ut weinig nut.\r\n\r\n 8-|\r\n\r\nOh ja, nog één belangerijke aspekt van Serial, die dunne kabelkes zijn niet alleen mooi maar ook perfecto voor de airflow, ergo minder hitte in je kast door betere doorstroming (Y)
Link naar reactie
Er zijn toch ook mooie round cables te krijgen voor IDE aansluitingen en ook voor de floppy? Ik heb ze in ieder geval in mijn kast zitten en zijn stukken goedkoper dan een DVD speler die sata aansluiting heeft. Nu nog de stroom kabels uit je voeding die zo mooi rond zouden kunnen zijn...\r\n\r\n3 round kabels op de beurs voor 15 euro trouwens, 2x IDE 1x Floppy\r\n\r\nKaleKopHagenees
Link naar reactie
[quote]Er zijn toch ook mooie round cables te krijgen voor IDE aansluitingen en ook voor de floppy? [/quote]\r\nAwel, das idd oud news, mooi gekleurde ook nog 8-| \r\nDie rounded cables zijn voor see through mods ( is mooi ) en/of voor de ruimte en airflow, zijn daar speciaal voor gemaakt.\r\n\r\nMet S-ATA is dat een bijkomend voordeel, niet als uitgangspunt zo gemaakt.\r\nEr zijn met S-ATA gewoon maar 4 draadkes in de cable, om daar een flatcable van te maken is ook zo raar :mrgreen:
Link naar reactie
[quote]Maar de uiteinden zijn weer plat neem ik aan , t zal toch aan moeten sluiten[/quote]\r\nVan de rounded cables ?\r\nJawel hoor, gewoon zo \r\n[img]http://www.provantage.com/HW_85929.GIF[/img]\r\nS-ATA dus gewoon zo \r\n[img]http://www.loveno.be/shop_image/product/13212cfcd36dfcb13d7a21aaff032880.gif[/img]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...