Ga naar inhoud

Geluidskaarten nog nodig ?


Aanbevolen berichten

[Tamelijk nieuw voor mij een forum , dus excuses als iets mis gaat en zo u wilt uitleg over hoe wat de juiste bedoeling is ]\r\n\r\nde vraag : ik lees dat moederborden tegenwoordig audio-uitgangen hebben , wil dat zeggen dat geluidskaarten op de moederborden geintegreerd raken en dat aparte geluidskaarten niet meer nodig zijn ?\r\n\r\nGroet,\r\n\r\nBuska
Link naar reactie
Buska,\r\n\r\nDat is al jaren zo.\r\nMoet wel vermeld worden dat de kaarten in het begin erg standaard waren met niet veel mogelijkheden.\r\nZeg maar voor huis-tuin-keuken gebruik.\r\nIn de loop der tijd zijn de ingebakken kaarten steeds beter geworden.\r\nAls je belang hebt bij weinig sloten, dan is dat een optie, kan de kast weer iets kleiner uitvallen.\r\nMaar de losse geluidskaarten voor een PCI slot kosten tegenwoordig ook al niet veel.\r\nVoor nog geen 10 euro heb je een standaard kaart, die ook al veel kan en voor wat meer, krijg je een uitgebreidere kaart.\r\nMaar nodig is het niet.\r\n\r\nFred.
Link naar reactie
(cry) ik heb toch liever een losse geluidskaart dan die chip op het mainbord.\r\nDeze kan nooit aan de kwalitijd van mijn audigy 2 ZS komen, voor de standaard gebruikers is z\'on chip een uitkomst..... scheelt weer geld voor een geluidskaart......\r\n\r\n :-P \r\n\r\nleuk forum, weer een frisse beurt gehad. Ziet er leuker uit zo, wel eventjes wennen (6)
Link naar reactie
;-) Ik heb mazzel dan waar ik woon, de buren hebben nog nooit geklaagd over het geluid die door mijn pc wordt geproduceerd.\r\n\r\nMaar ik klaag ook niet over mijn buren hun [b]kookkunsten, zangkunst [/b]e.d.\r\n\r\nWe kunnen elkaar goed verdragen ({) (}) , iets wat je de laatste tijd niet vaak hoort, maar goed na 22.00 uur zal mijn muziek ook wel zachter staan natuurlijk. :-# \r\n\r\n\r\nKaleKopHagenees (Blafkaak)
Link naar reactie
* ontopic*\r\n\r\nIk denk inderdaad dat de geintregeerde geluidskaarten van tegen woordig aan alle eisen voldoen.En zoals eerder al gezegd werd je op die manier een sleuf over houd die je ergens anders voor kunt gebruiken of gewoon een kleinere kast kunt nemen.\r\n\r\nMaar....\r\nVoor de echte muzieko freek zal een hoogwaardige geluidskaart meer waarde hebben vanwege de extra mogenlijkheden. Mixen, bewerken etc vaak word er een uitgebreid software voor oudio bijgeleverd.\r\n\r\n*offtopic*\r\n\r\nBuren ? Welke Buren ? :-P
Link naar reactie
Onodig had hij een nieuwe tread geopend voor deze vraag, met de volgende vraag van hem. Graag verder gaan in deze tread.\r\n\r\nBuska\r\n Bedankt voor de antwoorden. Al jaren niet meer nodig ?... \r\nMisschien ben ik n beetje onnozel of de computerwinkel ook, ik kocht 2 jaar geleden n computer met moederbord Asus A7V333 en geluidskaart Creative SB Audigy : was die al niet meer nodig toen ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...