Ga naar inhoud

Peter-1

Lid
  • Aantal items

    13
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

    Nooit

Peter-1's prestaties

Nieuwkomer

Nieuwkomer (1/8)

  • Eerste reactie

Recente badges

0

Reputatie

  1. Een trommel dient vrij te zweven. men heeft een ophanging door middel van veren met een rubberen demping op de behuizing aan de bovenzijde. men heeft schokdempers aan de onderzijde 2 of 4. Meestal is het zo dat een schokdemper los komt door verkeerd vullen of breken door slijtage. gevolg hiervan kan zijn dat de veren aan de bovenzijde uit hun rubberen demper komen. Indien een schokdemper los zit of defect blijkt te zijn dient men de machine dadelijk uit te schakelen. Hoe inspecteren? Hoe oplossen ? Veren bovenzijde mogen niet gebroken zijn en dienen in de juiste gaten te zitten, ondersteund door de dempingsrubbers. Duidt de gaten aan, want terugplaatsen op de verkeerde gaten zorgt voor een andere spanning op de trommel. Terugplaatsen van veren is niet gemakkelijk. Aan de onderzijde van je trommel trekken je schokbrekers de trommel in de andere richting naar beneden. Er zijn verschillende manieren. Indien het niet lukt maakt je best de schokdempers los en hangt de veren eerst in. Je trommel hangt eventjes schuin in de machine. Schokdempers. onderaan je trommel. controleren door bodemplaat te verwijderen / opgepast met de vlotter indien er één in zit/ fiche loskoppelen. Meesstal voelt men of een schokdemper losgekomen of gebroken is. Losgekomen : Demper vastnemen en JUISTE gat in het chassis zoeken/ gewoon kijken welk gat de andere nog in zit. demper naar beneden trekken door te omklemmen met je hand en halve slag TEGEN klokwijzerszin draaien. Uit elkaar of stuk ? men kan deze terug in elkaar klikken en terugplaatsen. Stuk=vervangen (beste is dan altijd beide of minimum 2 vervangen als men 4 dempers heeft). INDIEN dit niet lukt dient men boven - en frontzijde volledig te verwijderen. Kloppen van de machine kan ook de trommellager zijn en tegenwoordig is dit vervangen van de volledige kuip. Duurdere machines kan men wel de lager afzonderlijk vervangen. kuip vervangen = +/- 350€
  2. De meeste toestellen kennen een combinatie met instelknop en bijkomende programmaknoppen door middel van display of leds die knipperen om zo de foutcode te melden. reset is mogelijk en staat omschreven in de handleiding. Herprogrammatie is alleen mogelijk dmv interventie servicetechnieker deze heeft een linkkabel en software om codes uit te lezen en te resetten. tip zet toestel op zwieren en heb geduld zodat programma de volledige cyclus doorloopt .Normaal na deze cyclus is het toestel terug in beginmode. mvg Peter
×
×
  • Nieuwe aanmaken...