Ga naar inhoud

Foutmelding bij het opstarten van Windows XP


Aanbevolen berichten

Ik heb een paar keer de computer aan en uit gezet met de aan/uit knop en sindsdien krijg ik telkens deze fout: Windows kan niet worden gestart onze excuses voor dit ongemak mogelijk is een recente wijziging voor de hardware of software hier de oorzaak van Als deze computer niet meer reageerde onverwachts opnieuw opstarten of automatisch werd afgesloten om uw mappen en bestanden te beschermen kunt u het beste voor "laatst bekende juiste configuratie " kiezen om terug te keren naar de instellingen die werden gebruikt toen de computer nog goed werkte . Als een eerdere poging om de computer op te starten is mislukt vb als gevolg van stroomstoring of als gevolg van indrukken van aan-en uitknop kunt u het beste kiezen voor windows normaal starten hierna krijg ik dus de keuze opstarten in veilige modus veilige modus met internetverbinding windows normaal starten enz>... Dit krijg ik gelijk nadat het Windows schermpje is geladen Als ik dan op één van deze klikt krijg ik telkens een blauw scherm met tekst en reageert de computer nergens meer op…. En als ik hem opnieuw opstart krijg ik weer hetzelfde… Ik heb trouwens een Dell computer en ik kan het dus niet met een windows xp cd proberen omdat je die van Dell niet hebt. IK heb er huiswerk opstaan wat redelijk belangrijk is dus ik hoop dat het zo snel mogelijk verholpen is. Hebben jullie enige suggesties of tips? Alvast bedankt
Link naar reactie
Das inderdaad aardig Rut met een Kietje! Maar, geen nood: je huiswerk is nog steeds niet in gevaar. Ten eerste raad ik je aan om op de een of andere manier aan een Linux Knoppix DVD te komen. Die kun je opstarten zonder de boel te moeten installeren. Je moet dan alleen ff de bootsequence in de BIOS veranderen naar CD. Knoppix Linux stelt je in staat om sowieso de partitie van Windows te lezen en in het geval van FAT32 zelfs te schrijven, zodat je in ieder geval je huiswerk op een andere partitie of medium kan zetten. Alles is grafisch en net als Windows. Nadat je dat gedaan hebt, kun je Windows opnieuw installeren. Werkt Windows XP niet, dan zou je kunnen overwegen om een stap terug te doen naar Windows 98. Die is minder kritisch. En anders probeer je toch gewoon Suse Linux...? Hier heb je een link: http://en.opensuse.org/Released_Version Wat je dan doet is natuurlijk eerst Windows installeren. En dan... 1. ISO image downloaden (3,6 GB) 2. ISO branden op DVD 3. Bootsequence in de BIOS naar CD zetten 4. Suse Linux installeren op een kale schijf So, don't worry be happy want Suse Linux is volledig grafisch en compleet. Have Fun!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...