Ga naar inhoud

Krijg een schok wanneer ik m'n USB poort aanraak


anoniem

Aanbevolen berichten

Hi :) Zojuist is het tapijt bij ons volledig schoongemaakt met een 1 of ander stoom apparaat. Een uurtje later zet ik m'n computer aan (die staat in een kamer waar ook het tapijt is schoongemaakt) en wil ik m'n iPhone opladen. Ik steek de oplaadkabel in de USB poort en raak het einde van m'n kabel aan: plots krijg ik een schok. De schok voelt heftiger dan wanneer je iets van metaal vastpakt en zo'n schok krijgt. Na wat rondkijken blijk ik ook een schok te krijgen bij elke andere USB poort. Kan me voorstellen dat dit soort zaken schadelijk kunnen zijn voor de hardware, dus ik heb m'n pc nu uitgezet en denk dat ik het allemaal even laat rusten en straks maar weer ga kijken of het probleem er nog steeds is. Iemand hier tips over / ervaring mee?
Link naar reactie
  • 3 weken later...
het is mogelijk dat de pc niet meer bruikbaar is stoom= verdamt water water+pc= dode pc probeer met een ESD armbandje de computer helemaal uit elkaar te halen en de onderdelen in antistatische zakjes te doen laat alles een tijdje rusten en zet daarna de pc weer inelkaar. herstart de computer en een tip voor de volgende keer, haal alles van electronica uit een kamer waar je met stoom gaat reinigen
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...