Ga naar inhoud

PC Als router gebruiken ?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik wil graag mijn pc als router gaan gebruiken. Mijn pc heeft namelijk 2 netwerkkaarten: 1 onboard realtek 1 3com Normaal komt de internet verbinding / lan op die 3com binnen.. met die onboard die ik niets. Nu wil ik hier een soort router van maken, dus een patch kabel die uit die realtek onboard card komt dat ik die in mn laptop kan stoppen en daar ook internet op heb op mn kamer ... Is dat mogelijk ? Dank Freek
Link naar reactie
Ja, Gewoon aansluiten met een cross kabel. PC1 onboard nic handmatig ip geven bv 192.168.0.1 subnet 255.255.255.0 laptop ook een handmatig ip geven bv 192.168.0.2 sunmey 255.255.255.0 En effe windows XP thuis netwerk wizzard runnen en daar de netwerk kaart aangeven waar je internet op wilt delen.
Link naar reactie
[quote:bb61b9867a="THE_GAME_MEN!"]Hmm het lukt niet echt zo maar goed, heb hier nog eens switch gevonden, eens kijken hoe lang het duurt voordat mn pa die mist ;) Freek[/quote:bb61b9867a] Denk erom dat swicht geen routing(dhcp) functie heeft, als je een swicht gebruikt moet je elke PC een ip adress, subnetmask geven. Kan je beter een router met ingebouwde swich nemen :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...