Ga naar inhoud

? PCI Universal Serial Bus


Aanbevolen berichten

OS = Win98 Ik heb steeds maar het probleem dat in Control Panel, System, Device Manager bij "Other devices", een geel vraagteken staat bij : PCI Universal Serial Bus. Dat gebeurt ook als ik Win98 installeer op een geformateerde HD. Bij de "Universal serial bus controllers" staan 4 stuks (want die heb ik) goed geinstalleerde USB Root Hubs en Host Controllers. USB werkt goed, en er hangt niets aan, soms de printer of een MP3 speler. Als ik dat Other device "remove" komt de vraag het te installeren steeds weer terug bij booten van de computer. Noch van de Mobo install CD, noch van de Win98 CD is de driver te vinden door Windows. Iemand een idee? MVG perloc
Link naar reactie
Ik heb voor het mobo een CD om de chipset te installeren en tevens de aanwezige vaste componenten, zoals geluid, lan, display adapter, raid. Het heeft een tijdje geleden gewerkt zonder dit gele vraagteken in "Others". Na (een paar maal) een nieuwe installatie van Win98 is dat vraagteken verschenen. Er is niets veranderd dan alleen een nieuw inbelmodem, maar voor de installatie van het modem was dat gele vraagteken al aanwezig. Chipset drivers updaten is natuurlijk een optie maar ik zou eigenlijk willen weten welk item dit vraagteken veroorzaakt. Er zit aan kaarten slechts twee stuks in: modem en IEEE1394 kaart. Het vervelende is dat in dit geval Windows niet meldt welk onderdeel dit probleem veroorzaakt. Ik zal eens kijken op Internet bij de leverancier van het mobo of er nieuwe drivers zijn te downloaden. Overigens werkt alles goed, dus ik zie nog een noodzaak om het te verhelpen, maar meer als een schoonheidsfoutje. MVG perloc
Link naar reactie
[quote:79bb091c44="perloc"]OS = Win98. Ik heb steeds maar het probleem dat in Control Panel, System, Device Manager bij "Other devices", een geel vraagteken staat bij : PCI Universal Serial Bus. [/quote:79bb091c44] Bedoel je Windows 98 Gold- of Windows 98 Second Edition? Want voor USB 2.0 is minimaal Windows 98 Second Edition vereist. [quote:79bb091c44="perloc"]Ik heb voor het mobo een CD om de chipset te installeren en tevens de aanwezige vaste componenten, zoals geluid, lan, display adapter, raid. Het heeft een tijdje geleden gewerkt zonder dit gele vraagteken in "Others". [/quote:79bb091c44] Maar gaat het dan wel om onboard USB 2.0? Als je een USB 2.0 PCI kaart hebt, zou je de drivers van de meegeleverde CD, of de site van fabrikant kunnen installeren. [quote:79bb091c44="perloc"]Overigens werkt alles goed, dus ik zie nog een noodzaak om het te verhelpen, maar meer als een schoonheidsfoutje. [/quote:79bb091c44] Dan zal het waarschijnlijk werken als USB 1.1 en dus op een lagere snelheid.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...