Ga naar inhoud

Bestanden op externe HDD versleuteld (certificaat), hoe ontsleutelen met nieuwe PC?


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste, Een tijd geleden heb ik nieuwe computer aangeschaft, daarnaast maak ik gebruik van een externe hardeschijf voor mijn administratie. Op deze externe hardeschijf heb ik enkele bestanden onzichtbaar gemaakt en versleuteld om te voorkomen dat deze bestanden in verkeerde handen zouden vallen. Nu komt het leuke gedeelte, mijn oude computer is reeds weg, echter wil ik de bestanden ontsleutelen zodat ik deze weer kan lezen. Windows 7 geeft mij op geen enkele manier de mogelijkheid hiertoe, aangezien de gebruikerstoegang tot deze bestanden is beperkt tot de gebruiker van, jawel, mijn oude computer, het is ook niet mogelijk om mijn huidige (nieuwe) computer bij de certificaten/vingerafdruk toe te voegen. Nu is mijn vraag, hoe zorg ik ervoor dat ik de inhoud van deze bestanden kan ontsleutelen? Toevallig zag ik in de ComputerTotaal van deze maand een tip voor het resetten van bestandsrechten, echter gaat dit programma alleen schijf C langs, als ik probeer de bestanden daarheen te kopiëren heb ik daar de benodigde rechten niet voor. Als ik de eigenschappen van het bestand pak, druk op geavanceerd en het vinkje bij 'Inhoud versleutelen om gegevens te beveiligen' en klik op toepassen krijg ik de melding 'Toegang geweigerd.' Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, alvast bedankt!
Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...