Ga naar inhoud

Problemen met Booten en HD


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb gister een nieuwe computer in elkaar gezet, met de volgende onderdelen: OS: Windows XP Home Edition SP: 1 PCU: AMD Athlon 64 3700+ 2200Mhz Intern geheugen: 1024Mb HD: Maxtor 6V300F0 MoBo: MSI K8N Neo Platinum Probleem 1: Nou heb ik de volgende problemen; als de ik de computer wil laten opstarten blijft de PC vaak vastlopen bij het PLATINUM plaatje, dus het eerste wat je ziet bij het opstarten. Na 2x gaat hij wel voorbij het platinum plaatje, maar krijg ik een zwart scherm waar hij vraagt om de BOOT CD?! Na weer een aantal keer opnieuw opstarten doet ie het wel.. Probleem 2: Windows herkend mijn Maxtor harde schijf niet goed. In verkenner staat er dat nuhb garde schijf zo'n 127GB is, terwijl hij in EVEREST Home edition wel gewoon 300GB is, wat is het probleem met verkenner? (En de bij alle eigenschappen laat ie ook maar 127GB zien!.. ) Probleem 3: Windows pakt mijn HD als een ATA schijft, in de BIOS doet ie dat ook, bij eigenschappen van mijn schijven kan ik hem terug vinden bij IDE-Controllers, in het bericht hieronder kan je zien dat mijn MoBo wel SATA ondersteund. Verder heb ik: de CD-Rom bij het MoBo dus als alle Drivers geinstalleerd. Of de HD Drivers heeft weet ik niet. Ik heb al geprobeerd Big_Drive_Enabler van Maxtor te runnen, maar dat werkt ook niet. Bekijk even deze plaatjes van mijn problemen! Hierzo: http://forum.computeridee.nl/viewtopic.php?t=8029 Veelzeggende plaatjes... ^^^^ Info MoBo: On-Board SATA • NV RAID supports 4 SATA II ports(SATA 1 to 4). Transfer rate is up to 300MB/s. NV RAID (Software) • Supports up to 4 SATA and 4 ATA133 Hard drives - RAID 0 or 1, 0+1, JBOD is supported - RAID function available for ATA133+SATA H/D drives Silicon Image's SATARAID5™ (Software) • RAID 0 or 1, RAID5, RAID10, and JBOD groups are supported • Support up to 4 SATA devices connected to a single controller Info HD: Maxtor DiamondMax 10 plus 300GB SATA II Serial ATA or Parallel interface: - SATA/300 or SATA/150 interface with native command queuing - ATA/133 Average seek time: <9.0 Rotational speed: 7200 RPM 8MB cache buffer on 80GB to 200GB and 16MB cache buffers on 200GB to 300GB Parallel or Serial ATA interface: - ATA/133 - SATA/150 Interface with Native Command Queuing Fluid Dynamic Bearings Maxtor Shock Protection System Maxtor Data Protection System RoHS compliant version available Hopelijk kan iemand mij helpen! Gr. Roger1
Link naar reactie
[quote:bd4835d5e8="roger1"]Probleem 2: Windows herkend mijn Maxtor harde schijf niet goed. In verkenner staat er dat nuhb garde schijf zo'n 127GB is, terwijl hij in EVEREST Home edition wel gewoon 300GB is, wat is het probleem met verkenner? (En de bij alle eigenschappen laat ie ook maar 127GB zien!.. ) [/quote:bd4835d5e8]Zie daarover deze Sticky: http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=138967
Link naar reactie
[quote:91ac5145f2="roger1"]in het bericht hieronder kan je zien dat mijn MoBo wel SATA ondersteund.[/quote:91ac5145f2] Maar dan moet je wel een SATA schijf gebruiken. Volgens mij gebruik je nu gewoon een ATA schijf waardoor hij dus als IDE schijf wordt gezien. Op wat voor poort is hij aangesloten op het mainboard? Omschrijf dat eens?...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...